جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تروریست‌های داعش در پی حمله ارتش عراق به موصل به طور دست جمعی به طرف خاک سوریه فرار کردند.

فرار داعشی ها از موصل به طرف سوریه

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه ؛ گروهی از تروریست های داعش به همراه سران آنها در جبهه موصل به طرف خاک سوریه فرار کردند.

قصی عباس، عضو فرقه شبک در نینوا به منابع خبری عراق گفت:به دنبال حمله ارتش عراق به مناطق مختلف این استان، گروه های تروریستی داعش در حال فروپاشی هستند.

همچنین این شبکه گزارش داد:پس از حمله نیروهای عراقی به گروه های تروریستی داعش در حویجه ، این تروریست ها پا به فرار گذاشتند.

فرمانده نیروهای پلیس عراق نیز تاکید کرد: دستگاههای امنیتی عراق در دیاله توانستند امنیت جاده کرکوک به دیاله را تامین کنند و مناطق اشغال شده به وسیله تروریست های داعش را آزاد کنند.

فرمانده پلیس دیاله گفت : گروهای داوطلب مردمی و نیروی هوایی و هواپیماهای ارتش با هماهنگی نیروهای امنیتی نیز در آزادی مناطق اشغال شده از دست تروریست های داعش نقش به سزایی داشتند.

۸۷ کشته و زخمی در انفجارهای عراق

بیش از ۸۷ نفر در انفجار تروریستی روز گذشته در مناطق مختلف عراق کشته یا زخمی شدند.

بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در خیابان السعدون در مرکز بغداد ده نفر کشته و بیست و سه نفر زخمی شدند.

همچنین بر اثر انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در منطقه کاظمیه 12 نفر کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.

اصابت گلوله های خمپاره به شمال بغداد هم دو کشته بر جای گذاشت.

انفجار خودروی بمبگذاری شده در محله الماس شهر کرکوک هم ده کشته یا زخمی داشت.

تشکیل دولت جدید تا ساعات آینده

شبکه تلویزیونی العراقیه هم به نقل از عباس البیاتی یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون گزارش داد:طی چند ساعت آینده تشکیل دولت جدید اعلام خواهد شد و پارلمان عراق نیز برای برگزاری جلسه آماده است.

شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه در عراق اعلام کرد : ائتلاف اتحاد ملی عراق هفده کرسی در کابینه جدید به دست آورده است همچنین پست نخست وزیری و معاونت ریاست جمهوری را نیز به دست گرفته اند.

این در حالی است که ائتلاف نیروهای عراق فقط هشت کرسی را در کابینه این کشور تصاحب کرده اند و علاوه بر آن پست معاونت نخست وزیری و معاونت ریاست جمهوری در دولت آینده نیز به این ائتلاف تعلق گرفت.

این شبکه افزود: پیش بینی می شود ائتلاف کردستان عراق نیز پنج وزیر در دولت جدید داشته باشد.

نام نوری مالکی، نخست وزیر کنونی عراق نیز به عنوان معاون اول ریاست جمهوری مطرح شده است همچنین نام اسامه النجیفی، رئیس سابق مجلس عراق نیز برای معاونت ریاست جمهوری مطرح است.

فواد معصوم کفیل رئیس جمهوری عراق در گفتگوی شبکه سی ان ان گفت کشورش نیازی به حضور نظامیان آمریکایی برای شکست دادن داعش ندارد ولی همکاری عراق با همسایگان خود و آمریکا برای از میان برداشته شدن تهدید این گروه بسیار اهمیت دارد.

فواد معصوم درباره ترکیب دولت آینده عراق گفت : این دولت، فراگیر و شامل شیعیان، سنی ها و همه دیگر گروه های عراقی خواهد بود.

کد خبر 270943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha