همشهری آنلاین: هند روز شنبه ادعا کرد که پاکستان با نقض آتش بس ۲۲ پست مرزی و ۱۳روستا را با خمپاره و اسلحه سنگین مورد حمله قرار داده است.

تبادل آتش بین نیروهای هندی و پاکستانی؛ دو غیر نظامی کشته شدند

به گزارش ایرنا، منابع رسمی هند گفتند که در جریان این گلوله باران دو غیر نظامی کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

خبر نقض آتش بس در حالی منتشر می شود که روابط دهلی نو و اسلام آباد در پی دیدار سفیر پاکستان با جدایی طلبان کشمیری طی یک هفته اخیر تیره شده است .

یک مقام نظامی ارتش هند به رسانه های کشورش گفت که اقدام امروز پاکستان سبب ایجاد رعب و وحشت در مناطق غیر نظامی شده و تاکنون بیش از سه هزار نفر از مناطق مرزی تخلیه شده اند.

وی افزود: نیروهای پاکستانی از ساعت اولیه صبح امروز اقدام به گلوله باران بدون دلیل کردند و با استفاده از خمپاره و انواع سلاح های سنگین 22 پست مرزی و 13 روستا را در امتداد مرزهای بین المللی واقع در مناطق ˈار اس پورا ˈ و ˈهامیرپورˈ مورد حمله قرار دادند.

این مقام هندی تصریح کرد، نیروهای کشورش اقدام به مقابله به مثل کرده اند که سبب تشدید درگیری میان دو طرف شد و تیراندازی تا ساعت 9 صبح امروز به وقت محلی طول کشید.

این سنگین ترین حمله پاکستان به مناطق مرزی در سال جاری می باشد.

نقض آتش بس توسط پاکستان درحالی اتفاق می افتد که دیروز نیروها ارتش هند موفق به کشف یک تونل مخفی در بخش پالانوالا واقع در جامو شدند.

مقام های هندی احتمال می دهند که این تونل برای نفوذ شبه نظامیان از خاک پاکستان استفاده می شده است .

در طول دو هفته گذشته هند مدعی بیش از 14بار نقض آتش بس توسط پاکستان شده است.توافق نامه آتش بس میان هند و پاکستان در سال 2003 به امضا دو طرف رسید.

ˈنارندا مودی ˈ نخست وزیر هند دو هفته قبل در جریان سفر به کشمیر، پاکستان را به جنگ طلبی و حمایت از تروریسم متهم کرد.

دولت هند هفته گذشته نیز گفت وگوها با دولت پاکستان در سطح معاونان وزارت خارجه را که قرار بود سوم شهریور در اسلام آباد برگزار شود، لغو کرد.

کد خبر 269698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha