همشهری آنلاین: پس از حمله وحشیانه ۱۸ خرداد به زائران پاکستانی مرقد امام خمینی(ره) که در راه بازگشت به شهرهای خود بودند، گروه تروریستی جیش‌الاسلام مسئولیت حمله به جان ۳۰۰ زائر ژرا پذیرفت.

ترور پاکستان

به گزارش فارس در اسلام‌آباد، گروه تروریستی جیش‌الاسلام با انتشار اطلاعیه‌ای که در رسانه‌های پاکستان منتشر شد، مسئولیت حمله به زائران شیعه در مرز ایران را پذیرفت.

در همین حال، «سرفراز بکتی» وزیر ایالت بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به جزئیات این حادثه گفت: شب گذشته، بر اثر تبادل آتش بین شبه‌نظامیان و نیروهای ارتش پاکستان 4 نفر از مهاجمان که در حمله به زائران شیعه دست داشته‌اند، کشته شدند.

وی افزود: جسد تروریست‌های کشته شده برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی انتقال یافته است.

بکتی افزود: بیشتر زائرینی که هدف حمله قرار گرفته‌اند، اهل پاراچنار و کویته می‌باشند که 4 نفر از آنان به ایران برای مداوا انتقال پیدا کرده‌اند.

همچنین با کمک نیروهای امدادی، 270 نفر از آسیب‌دیدگان این حادثه تحت تدابیر شدید امنیتی به بیمارستان‌های شهر کویته انتقال یافتند.

وی همچنین گفت: بیش از 300 زائر هدف حمله تروریستی قرار گرفته‌اند که از این بین حال 100 نفر از آنها وخیم گزارش می‌شود.

جان‌بلیدی سخنگوی دولت ایالتی بلوچستان ضمن محکوم کردن حملات تروریستی علیه شیعیان و تشکر از دولت ایران برای کمک به زائران آسیب‌دیده و حفاظت از آنها گفت: در حال حاضر 3 بالگرد برای انتقال زائران آسیب دیده به کویته در نظر گرفته شده و ارتش مسیر عبور زائران را تحت نظر دارد و در صورت نیاز از کشور دوست و همسایه ایران کمک خواهیم گرفت.

کد خبر 262066

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha