همشهری آنلاین: صدها خانواده پاکستانی روز جمعه به دنبال بالا گرفتن نبرد میان نیروهای دولتی پاکستان و گروههای تندرو به افغانستان گریختند.

تشدید درگیری میان نیروهای دولتی پاکستان و گروه های تندروها

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی هوایی پاکستان طی چند روز گذشته پس از حمله جنگجویان طالبان به بزرگ ترین فرودگاه این کشور در کراچی در یکشنبه شب گذشته مراکز استقرار آنها را در دشت واقع در شمال غرب پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان مورد حمله قرار داد.

در حمله طالبان پاکستان به فرودگاه کراچی بیش از 30 تن کشته شدند.

جنگنده های بدون خلبان آمریکا طی هفته گذشته به تندروها در ولایت وزیرستان واقع در شمال پاکستان حمله کردند. در این ولایت قانون حکمفرما نیست و پایگاه تندروها در مرز افغانستان بشمار می رود.

میلیونها غیرنظامی افغانستان طی چند دهه گذشته در صدد یافتن پناهگاهی برای خود در پاکستان هستند اما نبرد در پاکستان طی هفته گذشته باعث مهاجرت معکوس استثنایی غیرنظامیان به افغانستان شده است.

جبار نعیمی حاکم ولایت خوست در شرق افغانستان در همین رابطه ابراز داشت : در حدود 300 خانواده پاکستانی به دنبال نبرد نیروها و طالبان پاکستانی به مرزهای افغانستان گریخته اند.

وی افزود : ما به صد خانوار مهاجر کمکهایی تقدیم کردیم و به باقیمانده آنها در آینده نزدیک کمک خواهیم کرد . ما همچنین به کودکان پناهجوی پاکستانی قطره فلج اطفال داده ایم.

کد خبر 262433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha