همشهری آنلاین: در نیمه شب ۱۸ خرداد، هتل محل استقرار کاروان زائران پاکستانی مرقد رهبر فقید انقلاب در استان بلوچستان پاکستان، هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفت و منابع خبری از شهادت بیش از ۳۰ زائر این کاروان خبر می‌دهند.

پاکستان

به گزارش ایلنا، نیمه شب گذشته، چهار انفجار در محل هتل‌های اقامتی زائران پاکستانی مرقد امام (ره) در شهر تفتان استان بلوچستان پاکستان رخ داد که طی آن چند تن از اعضای این کاروان جان باختند.

چهار هتل هاشمی‌، مرتضی، حفیض و بنگالی محل وقوع این حادثه بوده و تروریست‌ها پس از انفجار ‌روی زائران آتش گشودند.

بنا بر این گزارش، هنوز خبر‌ دقیقی از شمار کشته‌شد‌های این حمله تروریستی در دست‌ نیست. در حالی که منابع پاکستانی، از کشته شدن دست‌کم سه تن‌ در این عملیات خبر می‌دهند، برخی رسانه‌های داخلی، شمار کشته‌شده‌ها را تا ۳۶ تن هم برآورد کرده‌اند.

با این حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از اکبر دورانی، مسئول امور داخلی استان بلوچستان، شمار کشته‌ها را تا کنون ۲۳ تن اعلام کرد.

با توجه به وخیم بودن حال برخی از مجروحان این حادثه، امکان افزایش‌ کشته‌های این عملیات تروریستی وجود دارد.

بنا به گزارش رسانه‌ها محلی، در یکی از این حمله‌های تروریستی، مردان مسلح ناشناسی، سرنشینان یک اتوبوس را که در نزدیکی محله چاگی پارک شده بود، پانزده دقیقه زیر رگبار گلوله گرفتند. تروریست‌ها همچنین با پرتاب نارنجک به درون این اتوبوس، موجب کشته و زخمی شدن شماری از این زائران شدند.

این عملیات تروریستی در حالی صورت می‌گیرد که، فرودگاه کراچی نیز هدف یک غملیات تروریستی قرار گرفت.

اعضای این کاروان‌ها‌ عموما از طایفه هزاره‌های پاکستان و از شیعیان این کشور به شمار می‌روند و در سال‌های گذشته، حمله‌های تروریستی اینچنینی بسیاری علیه آن‌ها صورت گرفته است.

کد خبر 262060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha