همشهری آنلاین: گروهی مسلح بامداد روز سه شنبه به سمت یک هواپیمای مسافری پاکستان در فرودگاه بین المللی پیشاور تیراندازی کردند.

 هواپیمای مسافری پاکستان هدف حمله مسلحانه قرار گرفت

به گزارش ايرنا، شبکه های خبری «جیو» و «اکسپرس» به نقل از منابع پلیس پاکستان اعلام کردند: چهار فرد مسلح ناشناس حدود ساعت 5 بامداد روز سه شنبه به سمت یک فروند هواپیمای مسافری در حال فرود در فرودگاه «باچا خان» پیشاور شلیک کردند.

این شبکه های رسانه ای پاکستان اعلام کردند: گزارشی از تلفات یا خسارت احتمالی ناشی از این حمله اعلام نشده است.

منابع پلیس همچنین اعلام کردند: این افراد که مسلح به تیربار و نارنجک های دستی بودند، بلافاصله متواری شدند.

هواپیمای پاکستانی بدون هیچ مشکلی در فرودگاه بین المللی پیشاور فرود آمد و نیروهای امنیتی نیز تحقیقات خود را آغاز کردند.

با وجود اعلام گزارش حمله از سوی منابع پلیس، منابع فرودگاهی پیشاور اعلام کرده اند که نمی توانند این گزارش را تایید کنند.

حمله امروز، چهارمین حمله مسلحانه به هواپیماها در فرودگاه پیشاور از ابتدای تابستان سال جاری است.

روز پنجم مهرماه جاری نیز یک فروند هواپیمای مسافری پاکستان در این فرودگاه هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت که تلفاتی به دنبال نداشت. روز دهم شهریور گذشته نیز یک هواپیمای باری روسی هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت.

در اوایل تیرماه نیز در اثر تیراندازی شبانه گروهی ناشناس به یک فروند هواپیمای مسافری متعلق به شرکت هواپیمایی بین المللی پاکستان در فرودگاه «باچا خان» پیشاور، یک زن مسافر هواپیما کشته شد و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند. این هواپیما از ریاض وارد پیشاور شده بود.

حمله مرگبار گروهی از شبه نظامیان به فرودگاه بین المللی شهر بندری کراچی مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان که روز 19 خرداد امسال رخ داد، جان دستکم 30 نفر از نیروهای امنیتی و مسوولان فرودگاه را گرفت.

گروه تحریک طالبان پاکستان و شبه نظامیان جنبش ازبکستان وابسته به گروه تروریستی القاعده به طور مشترک مسوولیت حمله به فرودگاه کراچی را به عهده گرفتند.

حمله تروریستی به فرودگاه کراچی سبب شد فرصت پیشبرد مذاکرات صلح میان دولت اسلام آباد و طالبان از بین برود و متعاقب آن، دولت و ارتش پاکستان تصمیم به پایان گفت و گوها و انجام عملیات گسترده علیه شبه نظامیان گرفتند. حملات گسترده ارتش علیه مواضع شبه نظامیان طالبان در شمال غرب پاکستان، با گذشت بیش از سه ماه از آغاز آن، همچنان ادامه داد.

کد خبر 274206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha