همشهری آنلاین: نور محمد معروف به «بابا لادلا» از تروریست‌های معروف منطقه «لیاری» در شهر کراچی هنگامی که قصد ورود غیرقانونی به ایران را داشت، در درگیری با نیروهای مرزبانی پاکستان کشته شد.

کشته شدن تروریست معروف پاکستانی هنگام ورود به مرزهای ایران

به گزارش خبرگزاری فارس در اسلام آباد، نور محمد معروف به بابا لادلا هنگام عبور غیرقانونی از مرز ایران، توسط نیروهای مرزی این کشور کشته شد.

بابا لادلا نماینده گروه تبهکار «عزیز بلوچ» تروریست بزرگ پاکستان محسوب می‌شد.

لادلا از تروریست‌های معروف منطقه لیاری واقع در کراچی است که دولت ایالتی سند، 3 میلیون روپیه برای دستگیری یا کشتن وی تعیین کرده بود.

به گزارش پلیس، بابا لادلا به خاطر ارتکاب جرم‌هایی چون قتل، آدم‌ربایی، قاچاق مواد مخدر و زورگیری تحت تعقیب بود و بیش از 120 پرونده علیه وی تشکیل شده است.

در همین حال، سازمان اطلاعات پاکستان نیز در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: بابا لادلا بعد از عملیات نیروهای امنیتی و ارتش در کراچی به بلوچستان گریخت و سعی داشت از مرز ایران عبور کند که به ضرب گلوله مرزبانان این کشور از پای درآمد.

گزارش دیگری حاکی از این است که بابالادلا قصد داشت از طریق ایران به دبی فرار کند.

همچنین گزارش‌های غیر رسمی نشان می‌دهد، نیروهای مرزی ایران، جسد بابا لادلا را به پاکستان تحویل داده‌اند و قرار است جسد وی به کراچی انتقال یابد.

در عین حال، یک مقام امنیتی پاکستان ابراز داشت: کشته شدن تروریست معروف اولین نتیجه همکاری امنیتی تهران- اسلام‌آباد در زمینه کنترل امنیت مرزها است.

وی ابراز امیدواری کرد که نتایج بهتری از همکاری‌های امنیتی بین 2 کشور حاصل شود.

کد خبر 259438
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز