پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از انتشار ویدئوی مربوط به سر بریدن یک روزنامه‌نگار امریکایی توسط تروریست‌های تکفیری داعش، باراک اوباما رئیس جمهور امریکا اظهار داشت این گروه تروریستی نماینده هیچ مذهبی نیست.

obama

به گزارش پرس تي وي، اوباما (۲۹ مرداد) در یک کنفرانس خبری گفت: «داعش نماینده هیچ مذهبی نیست. خداوند نیز عملِ دیروز آنها و یا آنچه که هر روز انجام می‌دهند را تاب نمی‌آورد. هیچ مذهبی به مردم کشتارِ بیگناهان را نمی‌آموزد.»

اظهارات اوباما اندکی پس از آن بیان شد که کاخ سفید «صحت» ویدئوی مخوفی که صحنه سر بریدن جیمز فولی توسط شبه‌نظامی داعش را نشان می‌دهد تصدیق کرد.

رئیس جمهور امریکا با اظهار اینکه اقدامات لازم را جهت اجرای عدالت انجام خواهد داد افزود: «تمام جهان از قتل بی‌رحمانه جیم فولی وحشت‌زده شده است.»

اوباما اقدامات داعش را محکوم و درخواست کرد برای «مقابله با این تروریسم مهیب و جایگزینی آن با حس امید و مدنیت» تلاش‌های مداومی صورت بگیرد.

داعش اعلام کرد که فولیِ ۴۰ ساله را به تلافی حملات هوایی امریکا علیه نیروهای این گروه تروریستی در عراق سر بریده است. گفتنی است این روزنامه‌نگار امریکایی حدود دو سال پیش در سوریه مفقود شده بود.

داعش روز سه‌شنبه این ویدئوی هولناک را با عنوان «پیامی برای امریکا» در اینترنت منتشر کرد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به شدت قتل هولناک فولی را محکوم می‌کند.

بان با بیان اینکه قتل این روزنامه‌نگار «جنایتی شنیع» و دال بر کمپین تروریستی داعش است گفت: «عاملان این جنایت و دیگر جنایات هولناک باید به سزای اعمال خود برسند.»

ارتش امریکا اوایل ماه جاری پس از اخذ مجوز از باراک اوباما حملات هوایی خود به شبه‌نظامیان داعش در داخل عراق را آغاز کرد.

کد خبر 269535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha