چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

گروه حوادث: 3 مرد که قصد داشتند با فریب مأموران مبارزه با مواد مخدر فرودگاه مهرآباد،محموله‌های بزرگ تریاک را به خارج از کشور قاچاق کنند، در 3 عملیات مختلف دستگیر شدند.

کشف محموله 10 کیلویی

ساعت 7 صبح چهارشنبه 27 تیر زمانی که ماموران مبارزه با مواد مخدر فرودگاه مهرآباد سرگرم بازرسی لوازم مسافران پروازهای خارجی بودند، در ترمینال دوم فرودگاه به مردی که مدعی بود داور بین‌المللی یک رشته ورزشی است، مظنون شدند.

ماموران در بازرسی بسته‌های شکلات که همراه این مرد بود متوجه شدند داخل  تمامی بسته‌ها مواد مخدر جاسازی شده است و به این ترتیب مرد میانسال را دستگیر کردند.

با انتقال متهم به شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرودگاه، وی به قاچاق محموله 10 کیلویی تریاک به آلمان اعتراف کرد و به بازپرس رودگر گفت: من داور بین‌المللی یک رشته ورزشی هستم و چون اقامت موقت کشور آلمان را دارم از مدتها قبل به دنبال دریافت اقامت دایم این کشور بودم.

وی ادامه داد: مدتی قبل با یک ایرانی در آلمان آشنا شدم که مدعی بود می‌تواند برایم اقامت دائم بگیرد اما شرط او برای این کار قاچاق مواد از تهران به آلمان بود. بنابراین من‌ هم حدود 10 کیلو تریاک خریدم،اما هنگام عبور از قسمت بازرسی از  سوی ماموران دستگیر شدم.

5 کیلو تریاک برای مصرف سالانه

دستگیری مردی که قصد داشت محموله 5 کیلویی تریاک را همراه خود به آمریکا ببرد، دومین پرونده‌ای بود که روز گذشته ماموران مبارزه با مواد مخدر فرودگاه مهرآباد با آن مواجه شدند.

این مرد زمانی که قصد داشت با پرواز تهران- آمستردام به هلند و از آنجا به آمریکا سفر کند مورد ظن پلیس قرارگرفت و راز بسته‌های گز همراهش که پر از مواد مخدر بود فاش شد.

وی پس از انتقال به شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرودگاه مدعی شد به خاطر آنکه قصد اقامت 2 ساله در آمریکا را داشت می‌خواست این محموله را برای مصرف شخصی‌اش همراه خود به این کشور ببرد که از سوی پلیس بازداشت شد.

دستگیری، یک روز پس از آزادی

بامداد چهارشنبه ماموران پلیس سرگرم بازرسی لوازم مسافران تهران- کوآلالامپور بودند که متوجه 3 کیلوگرم تریاک در وسایل مردی میانسال شدند.

این مرد پس از دستگیری مدعی شد که از محتوای بسته‌های همراهش خبر نداشته و آنها  متعلق به فردی به نام رسول است که از وی خواسته بود در ازای دریافت مبلغی این بسته‌ها را به یکی از دوستانش در کوآلالامپور برساند.

مأموران پس از دستگیری رسول در فرودگاه متوجه شدند این  مرد یک قاچاقچی سابقه‌دار است که روز قبل از این ماجرا نیز به همین اتهام دستگیر شده بود، اما با قرار قانونی آزاد شده بود.

روش این مرد به این صورت بود که پس از شناسایی مسافران مالزی، وانمود می‌کرد قصد فرستادن سوغاتی برای یکی از اقوامش در این کشور را دارد.

بنابراین با پیشنهاد مبالغ وسوسه‌انگیز از مسافران می‌خواست این بسته‌ها را به اقوامش برسانند و به این ترتیب دست به قاچاق مواد می زد.

بسته‌های مرموز ممنوع!

بازپرس رودگر با اشاره با صدور قرار بازداشت برای تمامی متهمان در هشدار به مسافران پروازهای خارجی از آنها خواست از دریافت هر گونه بسته یا وسایل مرموز از افراد ناشناس خودداری کنند و فریب کسانی که می‌خواهند با سوءاستفاده از دیگران، به اهداف خود برسند را نخورند.

کد خبر 26904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز