مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه ۶منطقه شهرداری تهران آلوده‌ترین مناطق پایتخت از نظر وجود سگ‌های ولگرد هستند، گفت: روزانه بین ۳۰ تا ۶۰ قلاده سگ توسط شهرداری تهران از سطح شهر با استفاده از اسلحه‌های بیهوشی جمع‌آوری می‌شود.

جمع اوری سگ

رضا قديمي درباره زنده‌گيري سگ‌هاي ولگرد كه شب‌ها در سطح شهر تهران انجام مي‌شود، بيان كرد: عمده مناطقي كه وجود سگ در آنها گزارش شده و براساس بازديد كارشناسان تأييد شده است، مناطق يك، 5، 15، 18، 21 و 22 است كه اين مناطق جزو آلوده‌ترين مناطق شهر از اين منظر محسوب مي‌شوند.

مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران با بيان اينكه در گذشته و به‌خصوص در دي‌ماه و بهمن‌ماه بخشي از عمليات‌هاي ساماندهي درخصوص سگ‌هاي ولگرد از سوي شهرداري انجام شده، اظهار كرد: اين در حالي است كه شركت ساماندهي مشاغل بخش زنده‌گيري سگ‌ها را توسعه داده و بدين وسيله كشتار سگ‌ها متوقف شده‌ است.

وي با تأكيد بر اينكه با وجود تحريم‌ها براي واردات تفنگ‌هاي بيهوشي با مشكل مواجه هستيم، ادامه داد: در اين رابطه از كارشناسان داخلي استفاده كرده‌ايم و اكنون با تفنگ بيهوشي با برد 60 تا 70متر عمليات انجام مي‌شود.قديمي درباره داروهاي بيهوشي كه در گذشته براي سگ‌هاي ولگرد استفاده مي‌شد نيز خاطرنشان كرد: زمان استفاده از داروهاي بيهوشي را نيز كم كرديم. در گذشته تأثير داروها 20 تا 30دقيقه بود كه زماني نسبتا طولاني است اما در حال حاضر تأثير داروها به 50ثانيه تا يك دقيقه رسيده است.

وي با اشاره به همكاري شهرداري تهران درخصوص سگ‌هاي ولگرد با تمامي NGOها و مراكز مردم‌نهاد گفت: از اين مراكز دعوت مي‌كنيم در مدتي كه سگ‌ها در قرنطينه هستند، به مراكز ما بيايند و از آنها بازديد كنند تا از اين طريق به مجموعه ما كمك كنند.
وي ياد آور شد: معمولا زنده‌گيري سگ‌ها به‌دليل استفاده از اسلحه‌هاي بيهوشي از ساعت 3:30 بامداد تا 10صبح انجام مي‌شود زيرا در اين زمان تردد شهروندان در سطح مناطق كمتر است.

قديمي با بيان اينكه شهروندان از طريق سامانه‌هاي 137 و 1888 مي‌توانند وجود سگ‌ها را در مناطق شهر تهران به شركت ساماندهي مشاغل اطلاع دهند، تأكيد كرد: از طريق اين سامانه‌ها از وجود سگ‌ها آگاهي پيدا مي‌كنيم.

کد خبر 267904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha