مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

عباس ثابتی راد: معاون خدمات شهری شهرداری تهران یکشنبه ۱۹ مرداد از مؤسسه همشهری بازدید کرد.

ساماندهی میادین اصلی شهر این روزها در میدان  هفتم تیر با جدیت دنبال می‌شو

مجتبي عبداللهي در بازديد از بخش‌هاي مختلف مؤسسه همشهري، ضمن گراميداشت روز خبرنگار در گفت‌وگو با خبرنگار همشهري از پايان مطالعات طرح ساماندهي 30 ميدان شهر خبر داد و گفت: تا پايان سال‌جاري طرح ساماندهي 7ميدان شهر به اجرا درخواهد آمد.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران همچنين با حضور در تحريريه روزنامه همشهري ضمن قدرداني از زحمات خبرنگاران اين رسانه، از دستور شهردار تهران مبني بر حذف زوائد بصري و ساماندهي بيش از 22محور در مناطق مختلف شهر خبر داد و گفت: ضوابط و مصاديق حذف زوائد بصري و ساماندهي نما به‌صورت مجموعه دستورالعمل تدوين شده و از سوي شهردار به مناطق ابلاغ شده است. به گفته وي بنا بر اين دستورالعمل هر منطقه موظف شده تا يك محور مشخص براي اجراي دستورالعمل حذف زوائد و ساماندهي نما معرفي كند و پس از تصويب در كميته‌اي كه به اين منظور تشكيل شده است تا پايان سال نسبت به حذف زوائد بصري و ساماندهي نما اقدام كند.

به گفته عبداللهي يكي از بدترين آلودگي‌هاي شهري، آلودگي بصري است كه مديريت شهري تلاش مي‌كند با ساماندهي وضعيت نماي شهر، ظاهري آرام‌تر به سيماي شهري داده و از اغتشاش بصري به‌وجود آمده در پايتخت بكاهد. معاون خدمات شهري در اين رابطه گفت: براي ساماندهي نماها و حذف زوائد بصري نمي‌توان به زمان چندماهه اكتفا كرد. اين مسئله بسيار زمانبر بوده و نيازمند مشاركت جدي شهروندان است.آنگونه كه معاون شهردار تهران گفت، ساماندهي نما و پيرايش و آرام‌سازي پهنه انقلاب توسط سازمان زيباسازي صورت مي‌گيرد و اين سازمان از چندي پيش فعاليتش را آغاز كرده است.

اميدواريم كه با پيگيري‌هايي كه انجام شده است ساماندهي نما و حذف زوائد بصري ميدان انقلاب از خيابان جمالزاده تا خيابان وليعصر را تا پايان سال‌جاري به‌عنوان يك طرح نمونه به اجرا درآوريم. عبداللهي همچنين از ساماندهي خيابان ناصرخسرو با محوريت منطقه 12و همكاري سازمان زيباسازي براي اجراي اين طرح خبر داد و گفت: با توجه به دستورالعملي كه از سوي شهردار ابلاغ شده است، هر منطقه تا پايان سال با معرفي يك محور براي ساماندهي و حذف زوائد بصري اقدام خواهد كرد.

عبداللهي همچنين از پايان مطالعه طرح ساماندهي بيش از 30ميدان شهر تهران خبر داد و گفت: براي ساماندهي ميادين شهر، مطالعات گسترده‌اي از سال‌هاي گذشته شروع شده كه در حال حاضر طرح ساماندهي بيش از 30ميدان شهر به پايان رسيده است. معاون خدمات شهري شهرداري تهران از قطعي شدن كار ساماندهي 7ميدان در تهران خبر داد و افزود: با انجام مطالعات تكميلي و اصلاح مطالعات اوليه 7ميدان شهر، كار ساماندهي آنها به‌زودي آغاز خواهد شد.

ميادين انقلاب، منيريه، راه‌آهن، شهيد شهرياري،هفتم تير و فردوسي از اين جمله ميادين هستند كه به‌زودي كار ساماندهي آنها آغاز خواهد شد. وي ابراز اميدواري كرد كه ساماندهي ميادين شهر وهمچنين اجراي طرح حذف زوائد بصري در ميادين اصلي و خيابان‌هاي منتخب شهر، بتواند اندكي سيما و منظر شهري را به سمت شهري با كمترين اغتشاش بصري سوق دهد.

ابلاغ طرح پياده‌راه‌سازي بين ميادين تجريش و قدس

معاون شهردار تهران روز گذشته در مورد پياده‌راه‌سازي ميدان تجريش تا ميدان قدس گفت: اجراي اين طرح به شهرداري منطقه يك ابلاغ شده اما به‌دليل وجود معارضان ملكي و همچنين برنامه‌ريزي به‌منظور اصلاح هندسي معابر مي‌بايست تدابير لازم انديشيده شود. با پياده‌راه‌شدن يكي از خيابان‌هاي بخش شمالي اين ميادين و در واقع يكطرفه‌شدن مسير تجريش به ميدان قدس، مي‌بايست تدابيري انديشيده شود تا شهروندان دچار كمترين مشكل شوند. از اين‌رو شهرداري منطقه يك نيز تلاش دارد تا با لحاظ مجموعه طرح‌هاي كارشناسي اين طرح را به اجرا درآورد.

کد خبر 268398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha