دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

پلیس در تعقیب دزدان موتورسواری است که پس از ضرب و شتم مرد طلاساز، کیف پر از طلای او به ارزش چندصد میلیون تومان را به سرقت برده‌اند.

تصویر متهم  با  دستور  قضایی منتشر می‌شود

اين سرقت اسفند سال گذشته رخ داد و در جريان آن 4جوان سارق با زيرنظر گرفتن مرد طلاساز كيفش را كه حاوي چند كيلو طلا بود دزديدند. مالباخته كه پس از اين ماجرا سراسيمه به كلانتري 112ابوسعيد رفته بود در تشريح نحوه سرقت گفت: بعد از ظهر بود و براي خريد مقداري طلا و جواهرات دست‌دوم به بازار سبزه‌ميدان رفتم.

قصد داشتم طلاها را پس از خريد به شهرستان بفرستم تا آنها را آب كنند و جواهرات جديد بسازند. در طول مدتي كه در بازار بودم و طلا مي‌خريدم، آنها را طوري داخل كيف كهنه و قديمي كه همراهم بود مي‌گذاشتم كه به تصور خودم حتي اگر كيف را كنار خيابان مي‌گذاشتم، به‌خاطر كهنگي آن كسي به كيف توجه نمي‌كرد غافل از اينكه در همه اين مدت فردي مراقبم بود و همه حركاتم را زيرنظر داشت.

مالباخته ادامه داد: من كه تصور مي‌كردم همه نكات ايمني را رعايت كرده‌ام، پس از خريد به خيابان رفتم و منتظر اتوبوس ماندم. در همين هنگام 4سرنشين 2 دستگاه موتورسيكلت به من حمله كردند و شروع به كتك زدن من كردند. آنها سپس كيف دستي حاوي چندين كيلو طلا و جواهراتم را به ارزش چند صد ميليون تومان دزديدند و فرار كردند.

با شكايت اين مرد، تحقيقات پليس براي شناسايي و دستگيري سارقان شروع شد. كارآگاهان با توجه به نوع سرقت اطمينان يافتند كه دزدان از قبل مرد طلافروش را زيرنظر داشته‌ و از وجود طلا در داخل كيفش خبر داشته‌اند. اين يعني زماني كه وي در بازار سرگرم خريد طلا بوده، يكي از اعضاي باند(زاغزن باند) او را تعقيب مي‌كرده است.

بنابراين مأموران راهي بازار شدند و به بررسي فيلم‌هاي ضبط شده در دوربين مداربسته مغازه‌هايي پرداختند كه شاكي از آنجا خريد كرده بود. در اين ميان آنها موفق به شناسايي چهره فردي شدند كه در همه ساعاتي كه مالباخته در بازار بود، او را سايه به سايه تعقيب مي‌كرد و زيرنظر داشت.

سرهنگ محمد اشراقي، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: اين تصوير در اختيار تيم تحقيق قرار گرفت و بررسي‌ها براي شناسايي سارق ادامه يافت اما در اين مرحله سرنخي از او به‌دست نيامد. وي ادامه داد: بررسي‌ها براي دستگيري زاغزن باند در حالي ادامه دارد كه قاضي پرونده با صدور مجوز انتشار عكس وي در روزنامه‌ها از كساني كه او را مي‌شناسند و از مخفيگاهش خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طريق شماره تماس‌هاي 51055518، 51055616و 51055617در اختيار كارآگاهان اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

کد خبر 267771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha