شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک روزنامه‌ اسرائیلی به حذف مقاله‌ای از روی وب‌سایت خود مبادرت ورزید که به ترغیب "نسل کشی" در نوار غزه پرداخته بود.

israel

israel

بنا به گزارش وب‌سایت مون آو آلاباما (Moon of Alabama) مقاله‌ای تحت عنوان "هنگامی که نسل کشی مجاز است" جمعه (۱۰ مرداد) توسط روزنامه آنلاین تایمز آو ازریل (The Times of Israel) منتشر ولی ساعاتی بعد از روی وب‌سایت این روزنامه حذف شد.

به گزارش پرس تي‌وي این مقاله توسط یوچانان گوردون نوشته بود که در صفحه توئیتر خود نیز از این اقدام (نسل کشی) دفاع کرده بود. این مقاله خواستار اجرای نسل کشی علیه فلسطینیان ساکن غزه شده است که در ۲۵ روز گذشته مورد حملات گسترده اسرائیل قرار گرفته‌اند.

گوردون مدعی شد: "دستان اسرائیل از سوی رهبران جهان که در شش سال گذشته اصرار داشتند دوستان خوب این رژیم هستند، بسته شده‌اند."

وی افزود بنابراین در جنگ علیه ساکنان غزه "نمی‌توان چیزی را نامتناسب پنداشت."

این نویسنده با چشم پوشی از گزارش‌های متعدد در خصوص تلفات غیرنظامی ناشی از حملات اسرائیل به غزه نوشت بنا به گفته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هدف از این جنگ "بازگرداندن آرامش پایدار برای شهروندان اسرائیلی است."

"اگر رهبران سیاسی و کارشناسان نظامی اعلام کنند تنها راه دستیابی به آرامش پایدار از طریق نسل کشی میسر می‌شود، آیا آنگاه رسیدن به چنین اهدافی که برای آن احساس مسئولیت می‌کنند، مجاز است؟"

این درخواست نسل کشی در حالی مطرح شد که جان کری، وزیر خارجه امریکا روز جمعه حماس را به علت دستگیر کردن یک سرباز اسرائیلی محکوم و مقامات آن را به آزاد کردن این سرباز ترغیب كرد.

کری گفت: "حماس که کنترل امنیتی نوار غزه را در دست دارد باید فورا و بدون قید و شرط سرباز گم شده اسرائیلی را آزاد کند و من از کسانی که روی حماس نفوذ دارند تقاضا دارم که از این پیام حمایت و به آن جامه عمل بپوشانند."

  • گرافیک اطلاع رسان: حماس

این در حالی است که حماس اعلام کرده هیچ اطلاعی در خصوص سرباز اسرائیلی گمشده، ستوان دوم هادار گلدین ندارد.

اسرائیل حملات خود به غزه را از هشتم جولای آغاز کرد. حملات هوایی، دریایی و زمینی اسرائیل تا کنون بیش از هزار و ۶۰۰ کشته و حدود نه هزار مجروح در نوار غزه برجای گذاشته است.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس حملاتی تلافی جویانه علیه اسرائیل به اجرا درآورده‌اند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد در جریان درگیری‌های ۲۵ روزه خود با مبارزان مقاومت بیش از ۶۰ سرباز را از دست داده است ولی حماس این تعداد را بیش از ۱۴۵ نفر اعلام کرده است.

کد خبر 267516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha