چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه گاردین چاپ انگلیس در گزارشی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله نکردن به زیرساخت‌ها و مراکز غیرنظامی غزه را دروغ دانست.

گاردین

واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم گزارش داد، ایان بلک روزنامه نگار انگلیسی روز چهارشنبه در گاردین نوشت: اسرائیل همچنان به حملات خود در باریکه غزه ادامه می‌دهد و نمی‌تواند بمباران زیرساخت‌ها را انکار کند.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل روز سه شنبه این هفته تنها نیروگاه برق باریکه غزه را هدف قرار داد، که این کار نمونه‌ای از حملات این رژیم به زیرساخت‌ها است.

بلک تأکید کرد که رژیم صهیونیستی تا پیش از این ادعا می‌کرد که به زیرساخت‌های غیرنظامی حمله نمی‌کند، و فقط در حال تخریب تونل ها و هدف قرار دادن گروه‌های فلسطینی است.

این روزنامه نگار انگلیسی خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی در حملات قبلی به غزه و لبنان نیز زیرساخت‌های مهم را هدف قرار می‌داد.

بر اساس این گزارش، تخریب مراکز و زیرساخت‌های مهم غزه باعث نگرانی شدید آژانس‌های امداد شده است؛ سازمان‌های غیردولتی هفته گذشته هشدار دادند به علت شکسته شدن لوله‌های آب و فاضلاب، بیش از نیمی از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری باریکه غزه از کمبود آب و خدمات بهداشتی رنج می‌برند و صدها هزار فلسطینی از برق محرومند، و صدها هزار نفر دیگر نیز به ندرت برق دارند .

بلک خاطرنشان کرد: بسیاری از خطوط انتقال انرژی به علت حملات مداوم رژیم صهیونیستی تخریب شده است، و بازسازی این خطوط تاکنون امکان پذیر نیست، و خدمات درمانی در بیمارستان‌ها نیز به زودی متوقف خواهد شد.

بلک می‌نویسد : بمباران نیروگاه برق غزه نشان می‌دهد که اسرائیل عمداً به چنین مراکز غیرنظامی حمله می‌کند، و اگر نیروگاه برق غزه اشتباهاً بمباران شده باشد، ادعای اسرائیل مبنی بر مهارتش در نابود کردن اهداف دروغ است.

بلک می‌افزاید: به نظر می‌رسد که اسرائیل سیاستی را که سال 2006 در حمله به مناطق جنوبی بیروت در پیش گرفته بود، تکرار می‌کند؛ و زیرساخت‌ها و مراکز خدمات شهری را شدیداً تخریب می‌کند تا پشتوانه مردمی گروه‌های هدف را از بین ببرد.

وی تأکید کرد: برخی از مسئولان اسرائیل در گذشته خواستار قطع برق غزه شده بودند به عنوان مثال زِئِو اِلکین رئیس کمیسیون امور خارجه و دفاع کنست از کابینه خواسته بود که آب و برق باریکه غزه را قطع کند.

بلک خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی در سال‌های 2006 و 2009 نیز نیروگاه برق باریکه غزه و سال 2006 نیز یکی از نیروگاه‌های برق لبنان را تخریب کرده بود.

کد خبر 267244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha