همشهری آنلاین: شرکت اپل اعلام کرده که اطلاعات کاربران گوشی‌های موبایل هوشمند شامل پیامک‌، دفترچه تلفن و عکس‌ ممکن است از طریق اتصال گوشی به کامپیوتر قابل استخراج و سرقت باشد.

apple

به گزارش رویترز، شرکت اپل اعلام کرده که این اطلاعات از طریق اتصال گوشی به کامپیوتر به راحتی توسط یک تکنیک مخصوص که این شرکت از آن اطلاع داشته ولی پیشتر آن را به اطلاع مردم نرسانده، قابل دسترسی است.

پیشتر یک محقق امنیت سایبر به نام جاناتان زدزیارسکی اعلام کرد که وقتی گوشی‌های آی‌فون به کامپیوتر متصل می‌شود، حجم زیاد اطلاعات از اطلاعات کاربر ذخیره و به سمت سرور‌های اپل ارسال می‌شود. شرکت اپل می‌گوید این اطلاعات فقط برای ارزیابی کارکرد محصولاتش مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد دیگری ندارد. این محقق همچنین معتقد است هیچ راهی برای توقف ارسال این اطلاعات وجود ندارد.

شرکت اپل در واکنش به ادعای زدزیارسکی که یافته‌های خود را در کنفرانس امنیتی Hackers on Planet Earth منتشر کرده، هرگونه ایجاد میانبر امنیتی برای آژانس‌های اطلاعاتی غربی را رد کرده‌است.

این شرکت در بیانیه خود آورده: «ما سیستم عامل iOS را به نحوی طراحی کرده‌ایم که قابلیت‌های ارزیابی (Diagnostics) آن به هیچ وجه با امنیت و حریم خصوصی کاربران تداخل نداشته باشد و اطلاعات لازم را برای برنامه نویسان و مهندسان اپل فراهم کند. وقتی یک کاربر قفل گوشی خود را باز و آن را به کامپیوتری متصل می‌کند و گزینه Trust this Computer را انتخاب می‌کند، کامپیوتر مورد نظر به اطلاعاتی محدود برای ارزیابی (کارکرد دستگاه) دسترسی پیدا می‌کند.»

زدزیارسکی معتقد است این سیستم صرفاً برای استفاده سازمان‌های اطلاعات طراحی نشده اما آن‌ها نیز می‌توانند از آن‌ سوء استفاده کنند. با این حال بسیاری از متخصصان، گوشی‌ها آی‌فون را از گوشی‌های اندرویدی ایمن تر می‌دانند. دلیل آن نیز امکان ارسال به روزرسانی‌ها مختلف به گوشی کاربران توسط اپل است که گوشی‌های اندرویدی در حال حاضر این قابلیت را ندارد.

کد خبر 266994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha