همشهری آنلاین: فرماندار کالیفرنیا روز دوشنبه با امضای قانونی، تعبیه کلید خاموش اضطراری را در تمامی اسمارت‌فون‌هایی که از تاریخ اول جولای سال ۲۰۱۵ میلادی در این ایالت به فروش می‌رسند را اجباری اعلام کرد.

موبایل

براساس گزارش تايم،‌ اين كليد مي‌تواند در صورت به‌سرقت رفتن گوشي، بلافاصله آن را از كار انداخته و بي‌استفاده كند. اين اولين باري است كه در آمريكا قانوني اين‌چنيني به تاييد مي‌رسد، قانوني كه هدف از اجراي آن كاستن سرقت گوشي‌هاي هوشمند در شهر‌هايي مانند سن‌فرانسيسكو و اكلند است. 65 تا 75 درصد از سرقت‌هاي انجام شده در اين شهر‌ها شامل اسمارت‌فون‌ها نيز مي‌شوند.

اين قانون كه درخواست آن توسط سناتور جان لنو مطرح شده، اكنون تمامي سازندگان اسمارت‌فون را برآن خواهد داشت تا از سال آينده تمامي محصولاتي را كه قرار است در كاليفرنيا به فروش برسانند به كليد خاموشي اضطراري مجهز كنند.

لنو اميدوار است اين قانون بتواند از ميزان سرقت و خشونت‌هاي ناشي از سرقت‌ها كه خود زمينه‌ساز رواج تبهكاري‌هاي خياباني مي‌شوند بكاهد.

بسياري از شركت‌هاي بزرگ ارتباطاتي از قبيل اپل، گوگل و سامسونگ اوايل سال جاري به صورت داوطلبانه براي افزودن اين كليد به محصولات خود موافقت كردند. قانون جديد خواستار گنجاندن تكنولوژي مانع از سرقتي است كه در تمامي اسمارت‌فون‌ها به حالت استاندارد در بيايد.

اين قانون بدون درنظر گرفتن محل توليد گوشي‌ها،‌تمامي گوشي‌هايي كه به صورت آنلاين و يا حضوري در كاليفرنيا به فروش خواهند رسيد را پوشش مي‌دهد. اين تكنولوژي بايد به كاربر امكان دهد در صورت نياز بتواند از راه دور اطلاعات موجود در گوشي خود را پاك كرده و در صورت لزوم آن را دوباره روشن كند.

کد خبر 270075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha