همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت روز جمعه ۱۸ ژوئیه (۲۸ تیر)‌ هشدار داد که شمار کودکان چاق و دارای اضافه وزن در جهان ممکن است از ۴۴ میلیون نفر در سال ۲۰۱۲ به ۷۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این سازمان بهداشتی وابسته به سازمان ملل گفت این سرعت رشد چاقی کودکان سریع‌تر از نرخ رشد آن از سال ۱۹۹۰ ، هنگامی که شمار کودکان چاق ۳۱ میلیون نفر بود، است.

انتظار می‌رود شمار کودکان چاق یا دارای اضافه وزن فقط در آفریقا در همین دوره زمانی از ۴ میلیون نفر به ۱۰ میلیون نفر برسد.

پیتر گلاکمن، یکی از دو رئیس کمیسیون پایان‌دان به چاقی کودکان در سازمان جهانی بهداشت در ژنو به خبرنگاران گفت: «چاقی کودکان یکی از معضلات عمده بهداشت امروز و فردا است.»

این کمیسیون ۱۵ عضوی در ماه ژوئن بوسیله سازمان جهانی بهداشت ایجاد شد و اولین اجلاسش را در روز جمعه به پایان رساند.

به گفته گلاکمن کودکان دارای اضافه وزن با احتمال بیشتری ممکن است دچار بیماری‌های وخیمی مانند دیابت و سرطان شوند، و اقدامات کنونی ممکن است مانع از تحمیل بار سنگینی بر سیستم‌های بهداشتی در آینده شود.

یک سند سازمان جهانی بهداشت درباره ماموریت این کمیسیون می‌گوید: «دانشمندان علوم اجتماعی، متخصصان بهداشت عمومی، دانشمندان بالینی و اقتصاددانان به هم خواهند پیوست تا بهترین شواهد در دسترس را به صورت یک طرح هماهنگ درآورند.»

این کمیسیون باید گزارشی را برای «مجمع جهانی بهداشت»، مجموعه تصمیم‌گیرنده برای سازمان جهانی بهداشت، که سالی یک بار اعضای آن در ژنو دیدار می‌کنند، تهیه کند.

کد خبر 266291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha