همشهری آنلاین: پلیس «نورفوک» در شرق انگلیس والدین یک کودک را به ظن سوء رفتار و اهمال نسبت به فرزندشان که منجر به چاقی او شده است بازداشت کرد.

وزن چاق

به گزارش ایسنا به نقل از بي بي سي، پسر 11 ساله این زوج با حدود 1.5 متر قد، بیش از 95 کیلوگرم وزن دارد و شاخص توده بدنی او بیش از 41 است که تقریبا دو برابر شاخص توده بدنی یک فرد سالم با مشخصات جسمی اوست. پلیس می‌گوید که کوتاهی والدینِ این کودک، زمینه‌ساز اضافه وزن او بوده است.

پلیس از والدین این پسربچه در ارتباط با کوتاهی‌شان در مراقبت از فرزند، بازجویی و بعد به قید وثیقه آزادشان کرده است. گزارش شده که آنها در بازجویی اظهار داشتند فرزندشان همیشه اضافه وزن داشته است. پیش از آن که پلیس در این زمینه پرونده‌ای تشکیل دهد، مسئولان مدرسه این پسربچه در ارتباط با اضافه وزن شدید او با بخش‌های ارائه‌ دهنده خدمات اجتماعی تماس گرفته بودند.

بنابر گزارش‌ها او بعد از آن که در کلاس آموزش شنا در مدرسه‌اش زمین خورد، نمی‌توانست خودش به تنهایی و بدون کمک گرفتن از دیگران بلند شود. در نهایت، پزشکانی که او را در یک بیمارستان معاینه کردند، پلیس را در جریان وضعیتش قرار دادند.

مقامات پلیس گفته‌اند که مداخله در چنین مواردی بسیار به ندرت و تنها زمانی رخ می‌دهد که دیگر اقدامات برای حمایت از کودک موفقیت‌آمیز نبوده است.

کد خبر 261771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha