همشهری آنلاین: در پی تداوم تجاوزات و جنایات گسترده صهیونیست‌ها علیه اراضی فلسطینی، خصوصا نوار غزه، نمایندگی ایران در سازمان ملل اقدام به برگزاری نشست فوق العاده جنبش عدم تعهد برای رسیدگی به این جنایات کرد.

در این نشست که به ریاست غلامحسین دهقانی، سفیر و سرپرست نمایندگی ایران در سازمان ملل برگزار شد، ابتدا وی طی سخنانی به تشریح جنایات آشکار رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از طریق بمبارانهای هوایی مناطق مسکونی و تاسیسات غیر نظامی به صورت بی هدف و نیز نقض فاحش حقوق بین الملل از جمله حقوق بین الملل انساندوستانه و حقوق بشر مردم فلسطین پرداخت و سپس تصریح کرد که این جنایات در شرایطی صورت می گیرد که نوار غزه در سال‌های اخیر تحت محاصره ظالمانه قرار داشته و شرایط انسان‌دوستانه در این منطقه در نازل ترین سطح خود قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسوولیت جامعه بین المللی و در راس آن شورای امنیت برای جلوگیری از جنایات گسترده جاری و متوقف کردن این جنایات و تجاوزات پرداخت و نسبت به بی عملی شورای امنیت اظهار تاسف کرد و خواستار توجه این نهاد به مسوولیت‌های خود برای جلوگیری از تجاوز و توقف جنایات جاری شد.

در ادامه این نشست سفیر فلسطین طی گزارشی، حاضران را در جریان تحولات در عرصه درگیری‌ها و نیز آخرین تحولات سیاسی در مقر سازمان ملل قرار داد.

وی گفت: در پی نشست علنی شورای امنیت در روز پنجشنبه و ناتوانی شورا در دست زدن به اقدامی برای توقف خونریزی، اتحادیه عرب اقدام به تهیه پیش نویسی برای قرار دادن در دستور کار شورای امنیت کرده است.

وی خواستار حمایت کلیه اعضای جنبش عدم تعهد از این پیش نویس شد.

در ادامه جلسه حدود 20 عضو جنبش غیرمتعهدها طی سخنانی ضمن ابراز همبستگی با مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات اسرائیل، خواستار آن شدند که شورای امنیت به مسئولیتهای خود در قبال بحران جاری عمل کرده و ضمن محکوم کردن تجاوز ، متجاوز را به توقف تجاوزاتش وادار کند.

در خاتمه نشست، جلسه سفرای عدم تعهد بیانیه ای را در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی به تصویب رساند و خواستار اقدام فوری شورای امنیت جهت توقف جنایات این رژیم در سرزمین‌های اشغالی شد.

کد خبر 265622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha