همشهری آنلاین: معاون سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به رسالت خطیر اهل قلم در جامعه، گفت: باید اهل قلم و نویسندگان، ارزش‌های دفاع مقدس و خاطرات شهدا را در جامعه نشر دهند.

شیمیای

به گزارش ایسنا، فرشته حشمتیان، امروز در همایش مشارکت بانوان در دفاع مقدس و معارفه مسئول واحد زنان دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در سنندج، اظهار کرد:‌ دفاع مقدس متعلق به جناح یا جریان سیاسی خاصی نیست، بلکه متعلق به همه مردم ایران است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک اعتقاد و ایمان قلبی بود، افزود: افرادی در این مسیر سختی هایی را تحمل کردند و صبورانه گام برداشته و مقاومت کردند.

حشمتیان گفت: اگر در گذشته درگیر جنگ نظامی دشمن بودیم اما امروز این جنگ به عرصه جنگ نرم کشیده شده و دشمنان ایران اسلامی درصدد غلبه کردن بر اذهان و افکار جوانان ما هستند.

وی با عنوان اینکه دشمنان امروزه، در حال نفوذ به بطن خانواده های ما هستند، بیان کرد: بهترین الگو برای خانواده های ما، شهدا و ایثارگران هستند.

حشمتیان با اشاره به اینکه در فضای کنونی جامعه ما می‌طلبد که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بانوان استفاده کافی را ببریم، افزود: قهرمانان بانوی زیادی را در استان کردستان و منطقه غرب کشور داریم که نیاز هست این نمونه‌های موفق شناسایی و کشف شوند.

وی وجه تمایز استان کردستان با دیگر استان‌های کشور را حضور جریان‌های انحرافی و ضدانقلاب در دوران جنگ عنوان کرد و ادامه داد: این استان به تعبیر مقام معظم رهبری استان مجاهدت‌های خاموش است که در این راستا باید این مجاهدت‌های خاموش شناسایی شوند.

حشمتیان ادامه داد:باید نسل امروزی ما با ارزش‌های دفاع مقدس و آرمان‌ها و اهداف شهدا و ایثارگران آشنا شوند و نشر رمان‌های اجتماعی که نکات اخلاقی مثبت را در جامعه تقویت می‌کند، بسیار بهتر از رمان‌های پوچ و بی‌محتوا است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از آبان ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: باید به شناسایی ظرفیت‌های زنان در دوران دفاع مقدس اقدام کنیم و در هر اداره و دستگاه اجرایی لازم است یک شورای مشورتی مرتبط با امور زنان دفاع مقدس تشکیل شود.

وی در ادامه، ثبت خاطرات شهدا را چراغ هدایت برای جامعه دانست و اعلام کرد: امروز جوانان ما نیازمند الگوهای سالم و موفق هستند که ما می توانیم با تولید کتاب، فیلم و آثار فرهنگی و هنری این جوانان را با الگوهای موفق دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.

حشمتیان با اشاره به رسالت خطیر اهل قلم در جامعه گفت: باید اهل قلم و نویسندگان، ارزش های دفاع مقدس و خاطرات شهدا را در جامعه نشر دهند.اهل قلم، توانایی معرفی الگوهای برتر در حوزه دفاع مقدس را دارند. شاید تعدادی از کسانی که امروزه در عرصه قلم حضور دارند دوران جنگ را درک نکرده باشند، اما می‌توانند با ثبت و نشر خاطرات شهدا نقش بسیار مهمی را در این عرصه ایفا کنند.

وی یادآور شد: سی‌ام شهریورماه سال‌جاری اولین همایش حمایت حقوقی از مصدومان شیمیایی در تهران برگزار می‌شود و همزمان این همایش از طریق ویدئو کنفرانس در استان‌های مرزی کشور نیز قابل دریافت است.

کد خبر 264839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha