سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یادواره سردار جاوید الاثر "احمد متوسلیان" و شهدای "زن" شهرستان پلدختر در حسینیه سپاه برگزار شد.

احمد متوسلیان

به گزارش ایسنا، حجت‎الاسلام و المسلمین یوسف رنجبر، مسئول تعلیم ‎و ‎تربیت ناحیه بسیج پلدختر در این یادواره گفت: زندگی و فعالیت‎های مختلف جاویدالاثر "احمد متوسلیان" الگویی برای مردم و جوانان است زیرا این شهید با رشادت و پایمردی وصف‎ناپذیر،خود را وقف اعتلای اسلام و انقلاب کرد و اوج ولایتمداری خویش را نشان داد.

وی افزود: شهدا جان خویش را در راه حفظ آرمان‎ها و ارزش‎های ایران و اسلام فدا کردند و ایران اسلامی با بهره‌مندی از فرهنگ جهاد و شهادت، از توطئه‌های دشمنان مصون است و موفقیت‌های بیشمار در بخش‎های علمی، نظامی، صنعتی و... نیز به برکت خون پاک و مطهر شهداست.

رنجبر خاطرنشان کرد: اقتدار جمهوری‎اسلامی ایران کە امروزه بە عنوان ام‎القرای جهان اسلام شناخته شده مرهون خون شهدای والامقامی است که جان خود را فدا کردند،بنابراین ادای احترام به مقام بلندمرتبه آن‎ها برای تمام اقشار جامعه ضروری است.

وی گفت: یاد و خاطره شهدا در کشور باید زنده بماند و هرکسی به هرنحوی ‌که می‌تواند باید فرهنگ جهاد و شهادت را احیا کند و تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا باید در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان این که نسل امروز باید با فرهنگ شهادت،ایثار و معنویت آشنا شوند، افزود: برگزاری یادواره‎های شهدا اقدامی بزرگ است که فضای جامعه را با روحیه حماسه، ایثار و شهادت‎طلبی عطرآگین می‎سازد .

رنجبر تأکید کرد: عزت کشور و استقلال میهن اسلامی ما در گرو همین فرهنگ و ارزش‎های والا است که باید روز‎به‎روز گسترش یابد.

به گزارش ایسنا، بیان خاطراتی از دفاع‎مقدس، شعرخوانی و تجلیل از خانواده‎های معظم شهدای زن و صرف افطاری از دیگر برنامه‎های این یادوراه بود.

این یادواره با حضور امام‎جمعه،فرماندار،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، جمعی از رؤسای ادارات،خانواده‎های معظم شهدا و بسیجیان خواهر پایگاه‎های مقاومت پلدختر در محل حسینیه سپاه این شهر برگزارشد.

شهرستان پلدختر 312 شهید تقدیم انقلاب‎اسلامی کرده که از این تعداد 17 تن از این شهیدان، زن هستند.

جاویدالاثر حاج‎احمد متوسلیان در روز 14 تیرماه 1361 در لبنان توسط رژیم صیهونیستی ربوده شده است.

کد خبر 265269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha