همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بزودی طراحی موزه شهید بابایی با هدف معرفی ابعاد مختلف زندگی این شهید بزرگوار در قزوین به اتمام می‌رسد.

بابایی

عباس ظاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این موزه آثاری از وقایع مختلف زندگی شهید بابایی، از تولد تا شهادت، از قبیل عکس، وسایل شخصی و تعزیه‌خوانی، وصیت‌نامه، زندگی‌نامه و پیام‌هایی که از مقام معظم رهبری و دیگران در خصوص این شهید بر جای مانده است برای بازدید علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری در مرحله نخست 560 مترمربع منزل شهید بابایی را برای بهره‌برداری از این موزه تملک کرده است، خاطرنشان کرد: این تملک با هدف معرفی ویژگی‌ها، از جمله شجاعت، ایثار، گذشت و فداکاری این شهید بزرگوار، به اقشار مختلف جامعه، به ویژه جوانان صورت گرفته است.

طاهری یادآور شد: در طراحی موزه شهید بابایی، مقرر شده تا سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین یک مشاور در زمینه چگونگی اجرای این طرح معرفی کند تا نظرات و دیدگاه‌های افراد مختلف، مانند خانواده شهیدبابایی و سازمان‌های مرتبط، از جمله کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین و بنیاد شهید و امور ایثارگران را جمع‌آوری کند.

وی افزود: این مشاور با جمع‌آوری نظرات و همچنین ضمن بازدید از نمونه‌های مختلف منازل شهدا، مانند منزل شهید بهشتی در اصفهان، طرح پیشنهادی در زمینه چگونگی طراحی موزه شهید بابایی را در قزوین ارائه می‌دهد.بعد از ارائه طرح پیشنهادی، یک جلسه مشترک بین مسئولان شهرداری، شورا و مشاور فوق برگزار می‌شود تا نحوه‌ طراحی تبدیل شدن منزل شهید بابایی به موزه بازبینی ‌شود که از مجموع نظرات، طرح نهایی اجرای موزه این شهید بزرگوار، مصوب و سپس به مرحله‌ی اجرا گذاشته می‌شود.

وی به مشکل اجرایی شدن طرح موزه شهید بابایی اشاره کرد و افزود: مادر شهید بابایی اجازه عملیاتی کردن طرح فوق را نمی‌دهد و همچنین خواهران و برادران این شهید تاکید دارند تا زمانی که مادر این شهید بزرگوار در این منزل هستند به درخواست خود ایشان نباید تغییراتی در این منزل صورت بگیرد.

ظاهری افزود: به همین دلیل مجموعه مدیریت شهری تا زمانی که مادر شهید بابایی در منزل پدری شهید بابایی زندگی می‌کنند، اجازه اجرایی شدن 100 درصد طرح فوق را ندارند.

طی ماه گذشته شورای اسلامی شهرقزوین با هدف حفظ منزل پدری سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی، با لایحه‌ شهرداری مبنی بر تملک خانه این شهید، موافقت کرده است.

کد خبر 265270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha