سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران در ایلام برگزار شد.

سالروز آزادسازی مهران

به گزارش ایسنا «جعفر منتظری»،مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، در این مراسم اظهار کرد: سال 1365 سال دفاع متحرک عراق بود و با پشتوانه همه ابرقدرت‌ها به نبرد با ما آمده بود اما همت بلند رزمندگان، با توکل برخدا و اطاعت از امام و رهبری این برگ زرین در دفاع مقدس رقم خورد و مهران آزاد شد و قلب امام شاد شد.

شکست دفاع متحرک عراق در عملیات کربلای یک فتح بابی برای سایر عملیات در دفاع مقدس شد. دستاوردهای عملیات کربلای 1 استراتژی دفاعی حزب بعث را بهم ریخت. در این عملیات صدها خودرو و تانک منهدم شد و 175 کیلومتر از اراضی ما آزاد شد.

در این مراسم «محمد تقی قاسمی» از فرمانده‌هان عملیات کربلای 1 گفت:در آن زمان ما با کمترین امکانات و کمترین هزینه‌ به نبرد با دشمن برای آزادسازی مهران رفتیم.آنها تیپ زرهی داشتند و برما آتش می بارید و ما با یک گردان و سلاح‌های معمولی به مقابله با دشمن رفتیم.

وی افزود:دشمن آمده بود بجنگد تا در مهران بماند زیرا بعد از شکست در فاو فشارهای روحی روانی بسیاری بر روی رژیم بعث بود و می‌دانستیم با این وجود کار بسیار سختی در پیش روی خود داریم.

قاسمی خاطرنشان کرد:در نهم تیرماه از سه محور تپه غلامی،باغ کشاورزی، جاده دهلران مهران به دشمن هجوم بردیم. عملیات در چهار مرحله انجام شد و توانستیم مهران و حتی ارتفاعات قلاویزان که از سال 59 در تصرف دشمن بود از تصرف حزب بعث خارج کنیم.

در این مراسم که با حضور فرمانده‌هان و رزمندگان عملیات کربلای 1 برگزار شد، از کتاب "طلایه‌داران"(یادنامه فرماندهان شهید استان ایلام ، از رده جانشین گردان به بالا) به قلم "محسن بهرام‌پور" رونمایی شد.

کد خبر 264492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha