همشهری آنلاین: عملیات «کربلای ۱ » و آزادسازی مهران از افتخارات رزمندگان اسلام بود که تمام معادلات سیاسی- نظامی دشمان را به هم ریخت.

آزادسازی مهران

«عمران‌ علی‌محمدی» نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه ایلام، به مناسبت فرا رسیدن سالروز آزادسازی مهران اظهار کرد: آزادسازی مهران نقش مهمی در پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام داشت و این عملیات بعنوان یکی افتخارات رزمندگان اسلام در تاریخ ثبت شد.

وی با مهم خواندن آزادسازی مهران و ضرورت عملیات کربلای یک در آن برهه زمانی و نقش آن در پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام افزود: برخی شواهد نشان می‌داد با وجود این که دشمن در حملات قبل، از جمله فکه، شرهانی، زبیدات و حاج عمران تا حدودی در مهران ناموفق بود اما از حملات زمینی خود دست برنداشت.

علی‌محمدی با بیان اینکه دشمن با گرفتن مهران قصد داشت قصرشیرین و سپس سومار را تصرف کند خاطرنشان کرد: در این صورت، ممکن بود افزون بر نقاط استراتژیک، بعضی از شهرهای مرزی را نیز از دست بدهیم و این امر در روحیه نیروهای خودی اثر بدی برجا می‌گذاشت و تبعات سیاسی آن هم به جمهوری اسلامی ضربه می‌زد.

وی ادامه داد: افزون بر ضرورت سیاسی - نظامی انجام عملیات علیه تهاجمات دشمن، امام نیز مکرراً از وضعیت مهران می‌پرسیدند به طوری که در دو نوبت، به مسئولان جنگ فرموده بودند:پس مهران چه شد؟

علی‌محمدی با اشاره به اینکه با این اوصاف که مهران یکی از نقاط استراتژیک بود و دشمن سرمایه‌گذاری زیادی برای این نقطه حساس کرده بود، افزود: رزمندگان اسلام با لبیکی دیگر به امام، در یک عملیات پیروزمندانه توانستند مهران را از چنگال نیروهای بعثی آزاد کنند و جلوی پیش روی‌های دیگر دشمن را بگیرند.

علی‌محمدی با تاکید بر اینکه عملیات پیروزمندانه رزمندگان اسلام در آزادسازی مهران زمینه‌ای برای دیگر پیروزی‌ها فراهم شد افزود: این اقدام دلاورمردان این سرزمین معادلات سیاسی- نظامی دشمنان را به هم ریخت.

وی با بیان اینکه امروز وقت آن رسیده که مهران قهرمان که دروازه عتبات عالیات است برای ساکنان آن و مردم استان مایه خیر و برکت شود،خاطرنشان کرد: معتقدم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته مرز مهران موجب رونق اقتصادی استان و کشور خواهد شد که نیازمند توجه بیشتر است.

کد خبر 264493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha