ترجمه‌ی عباس تربن: حالت خوب است و حس می‌کنی روز خوبی را شروع کرده‌ای. اما ناگهان یک برخورد ساده، تمام انرژی‌ات را می‌گیرد و شادابی روحت را از بین می‌برد. چرا؟

چون تو در مقابل «آدم‌های سمّی» از خودت مواظبت نكرده‌ای. آدم‌های سمّی چه‌جور آدم‌هایی هستند؟ كسانی كه غرغر می‌كنند، پر از افكار منفی‌اند، عصبانی و پرخاشگرند، اضطرابشان از كنترل خارج است و...

با خواندن این مطلب می‌توانی آدم‌های سمّی را بشناسی و از خودت بهتر مراقبت كنی.

* *‌ *

رفتار آگاهانه

قبل از هر چیز باید خودت را بیش‌تر بشناسی. به یاد بیاور وقتی آدم‌های سمّی اطرافت هستند، چه حسی داری و چه واکنشی نسبت به رفتار و گفتار آن‌ها نشان می‌دهی.

احتمالاً همین حالا هم ناخودآگاه به آدم‌های سمّی واکنش نشان می‌دهی، اما بهتر است به آن، حالتی خودآگاه و ارادی ببخشی تا نتیجه‌ی بهتری بگیری و حس بهتری پیدا كنی.

* * *

انواع آدم‌های سمّی

در یك فرصت مناسب آدم‌هایی را كه با آن‌ها ارتباط داری و رابطه‌های دوستانه‌ات را مرور كن. ببین اطرافیانت برای تو چه داشته‌اند: شادی و لحظه‌های خوب یا مشكل و غصه؟ مواظب این‌جور آدم‌ها و ارتباط با آن‌ها باش و به‌خاطر خودت هم كه شده به آن آدم‌ها اجازه بده از زندگی‌ات بیرون بروند:

* آدم‌های عصبانی: مدام از كوره درمی‌روند، فریاد می‌كشند و برخورد خشن می‌كنند.  

* آدم‌های منفی‌باف: همیشه جنبه‌ی تاریك هرچیز را می‌بینند و عاشق جمع‌های ناله هستند.  

* آدم‌های محتاج توجه: آن‌ها همیشه نیازمند توجه‌اند و می‌خواهند مركز هر ماجرایی باشند.

* آدم‌های شایعه‌باف و حسود: حسادت كورشان كرده و اتفاق‌های بد زندگی دیگران، سوژه‌ی داغشان است.  

* آدم‌های ترسان و لرزان: همه‌چیز ، از رابطه گرفته تا ردشدن از خیابان، می‌تواند آن‌ها را به وحشت بیندازد و دچار اضطراب كند.

* *‌ *

گوش‌دادن انتخابی

ذهنت را جوری تربیت كن كه در صحبت با آدم‌های سمّی، بخش‌های بد و منفی را دور بیندازد و روی بخش‌های مثبت مكالمه تمركز كند. البته این توانایی راحت و سریع به‌دست نمی‌آید و باید برایش تمرین كنی و صبورانه انرژی بگذاری.

* * *

جست‌وجوی بهترین‌ها

آدم‌ها جزیره‌های دورافتاده از هم نیستند. انسان موجودی اجتماعی است و نیاز به حضور در جمع دارد. بنابراین مواظب باش كه ارتباطت با آدم‌ها و جمع‌ها قطع نشود و همیشه دنبال آدم‌های مثبت‌اندیش، خوش‌بین و شادی باش كه در كنارشان احساس رضایت و شادابی كنی.

 

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۴۸

کد خبر 264360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha