همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، از بررسی موضوع مقابله با پارازیت‌ها در هیات وزیران خبر داد و گفت: موضع سازمان حفاظت محیط زیست در قبال جنگل تراشی و تغییر کاربری زمین‌ها شفاف بوده و در راستای این مهم قوانین منسجمی در حال تنظیم است.

ابتکار

معصومه ابتکار در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری تشکیل کمیته‌ای در وزارت ارتباطات برای بررسی موضوع پارازیت‌ها، گفت: در این رابطه جلساتی با مسئولان و کارشناسان در ارتباط با امواج و پارازیت‌ها داشته‌ایم و همچنان پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان اینکه بررسی موضوع امواج و پارازیت‌ها در وزارت ارتباطات با ابهاماتی چون چگونگی اندازه‌گیری، منابع، آثار و عوارض آن و بحث ابعاد مختلف موضوع همراه است، افزود: تا زمانی که ابهامات این موضوع مشخص نشود نمی‌توان گامی در راستای مقابله با پارازیت‌ها برداشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه در جلسه با مسئولان وزارت ارتباطات به این نتیجه رسیدیم که موضوع بررسی پارازیت ها و راه مقابله با آن در سطح وزرا با تشکیل جلسه بررسی شود.

موضع سازمان حفاظت محیط زیست در قبال جنگل تراشی و تغییر کاربری زمین‌ها مشخص است

ابتکار در پاسخ به سوال خبرنگار خانه ملت مبنی بر اینکه برنامه سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی چیست، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست بارها مواضع خود را در این باره گفته این سازمان با بهره برداری تجاری از جنگل‌های طبیعی کشور حتی با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مخالف است و آن را بر خلاف مصالح عمومی کشور می داند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم بتوانیم مقررات جدی‌تری را در خصوص جلوگیری از پدیده تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی وضع کنیم تا بدین ترتیب جلوی چنین پدیده‌هایی را گرفته و ساماندهی چنین اموری را به دست بگیریم.

ابتکار با بیان اینکه جنگل تراشی علت بروز سیل در بسیاری از نقاط کشور است، افزود: با ورود سازمان محیط زیست به این مهم خسارات بلایای طبیعی نیز کاهش خواهد یافت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: خوشبختانه اقداماتی در راستای جلوگیری از جنگل تراشی و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در کشور در حال انجام است که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح کاداستر، اعلام مقررات مالی و مالیاتی و تشدید نظارت‌ها اشاره کرد.

کد خبر 263667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha