نمایشگاه> فریبا خانی: غول‌ها این‌جا جمع‌اند، در موزه‌ی هنرهای معاصر. فکرش را بکن، می‌توانی آثاری از پیسارو، ون‌گوگ، خوان میرو، سالوادور دالی، پیکاسو، مارک شاگال،‌ اندی وارهول و ... از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نقاشان جهان را در موزه‌ی هنرهای معاصر ببینی.

غول‌ها در موزه‌های هنرهای معاصر

نخستین نمایشگاه آثار چاپ دستی از هنرمندان خارجی هم با عنوان «از امپرسیونیسم تا امروز» برپاست و تا نیمه‌ی مرداد فعالیتش ادامه دارد. امتحان‌هایت كه تمام شده،‌ پیش می‌توانی سری به موزه‌‌ی ‌هنرهای معاصر بزنی! در این نمایشگاه ۲۷۰ اثر از ۷۴ هنرمند، از آثار گنجینه‌ی موزه به نمایش در آمده است.

در این‌جا هم‌چنین می‌توانی با زندگی و سبك این هنرمندان بزرگ هم كمی آشنا شوی... فیلمی هم از نحوه‌ی كار و تكنیك كار هنرمندانی چون گونتر اوكر، هنرمند آلمانی به نمایش در آمده است. به گفته‌ی احمد وکیلی، نقاش و دبیر این رویداد، این نمایشگاه برخلاف رویدادهای قبل اتفاق افتاده؛ یعنی آثار چاپ‌های دستی به شکل مجموعه‌ای در هر گالری به نمایش درآمده‌اند.

او می‌گوید كه از بین این آثار، ۱۰۵ اثر تا به امروز در هیچ نمایشگاهی به نمایش گذاشته نشده‌اند. این خیلی هیجان‌انگیز است و تو می‌توانی در سالن‌ها قدم بزنی و با سبك‌های مختلف هنری آشنا شوی. مثلاً با دیدن كار‌های خوان میرو، از سبك كودكانه و بی‌پیرایه‌اش لذت ببری، یا با كارهایی از پیكاسو مبدع سبك كوبیسم آشنا شوی. او یكی از تأثیر‌گذارترین نقاشان جهان است. یا كارهای پاپ‌آرت دیوید هاكنی، هنرمند انگلیسی را تماشا كنی كه خیلی جذابند. كامی پیسار و نقاشی‌های زیبای امپرسیونیستی او را هم شاید دیده باشی، اما این‌جا چاپ‌های دستی او را خواهی دید.

او در زندگی فقط هشت اثر چاپ دستی خلق كرد و بیش‌تر دوست داشت كه فقط نقاشی كند. چاپ، یك امكان مهم برای هنرهای تصویری است و سیر طولانی را تا امروز طی كرده است. تكنیك‌های متنوع، امكانات متنوعی را برای هنرمندان فراهم كرده است. به هرحال خوب است این روزها به موزه‌ی هنرهای معاصر بروی و از آثار غول‌های نقاشی دیدن كنی!

 

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۴۷

اثر انری تولوز لوترگ

 

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۴۷

اثر ونسان ون‌گوگ

 

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۴۷

اثر خوان میرو

 

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۴۷

اثر دیه‌گو ریورا

کد خبر 263546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha