همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در صورت حمایت جدی، این نیرو برای اجرایی کردن منویات رهبر معظم انقلاب برای توسعه سواحل مکران و جاسک آمادگی کامل دارد.

حبیب‌الله سیاری

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری چهارشنبه در دومین همایش ملی توسعه سواحل مَکران و اقتدار دریایی در جاسک هرمزگان افزود:نیروی دریایی ارتش به عنوان پیشتاز توسعه سواحل مکران گام های ابتدایی را با اقتدار برداشته که بر قراری امنیت در آب های آزاد جهان و تامین امنیت خطوط ارتباط اقتصادی در دریا از مصادیق این پیشگامی است.

وی بیان کرد: قرارگرفتن در روند مطلوب پیشرفت و توسعه سواحل مکران و جاسک، همچنان محتاج توجه جدی در ابعاد ملی و در سطوح تصمیم سازی و تصمیم گیری کلان است.

امیر دریادار سیاری تأکید ویژه رهبرمعظم انقلاب بر لزوم توجه به ظرفیت ملی سواحل که در صورت فعال شدن، قادر است تولید ملی را به شکل قابل توجهی افزایش داده و رفاه و منزلتی درخور ایران اسلامی برای ملت ایران فراهم آورد را مهمترین راهنما و دلیل برای بر عهده گرفتن مسوولیت های مهم در سواحل جنوبی کشور دانست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:از مجلس شورای اسلامی، دولت و همه عرصه های تصمیم سازی و تصمیم گیر ملی انتظار می رود با اولویت دادن به پیشرفت سواحل مکران، تغییر رویکرد ملی به سوی توسعه دریامحور، اهتمام به توسعه فرهنگ دریایی و تأمین امکانات لازم، از این نیرو برای تحقق اهداف تعیین شده حمایت جدی و عملی داشته باشند.

وی ادامه داد:نیروهای مسلح به تنهایی قادر به ایجاد زیرساخت ها برای توسعه نیستند و با توجه به تهدیدات نظامی در مقیاس فرامنطقه ای و تروریسم دریایی و محرومیت مکران،خالی نگه داشتن عقبه نیروی دریایی یک غفلت خواهد بود.

دومین همایش ملی توسعه سواحل مَکران و اقتدار دریایی از 28خرداد در جاسک آغاز شده و در مدت دوروز مسائل مرتبط با توسعه این منطقه از منظرهای مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

شهرستان جاسک که اواخر فروردین ماه امسال از سوی دولت تدبیر وامید به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تصویب شد با 51هزار نفر جمعیت در 300کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده وبه دریای عمان نزدیک است.

کد خبر 263007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha