چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین پیامک فرااقیانوسی معطر جهان میان نیویورک و پاریس رد‌و‌بدل شد، پیامی که بوی شیرینی‌های مخصوص پاریسی را می‌داد.

رایحه

براساس گزارش NBC، ديويد ادواردز و ريچل فيلد مخترعان اين سيستم ارسال پيام در موزه تاريخ طبيعي آمريكا در منهتن سكوي ارسال پيامك معطر خود را به‌نمايش گذاشتند، سكويي كه شامل ارسال تصاويري است كه بوهايي مرتبط با آنها به تصاوير متصل شده و از طريق ايميل يا شبكه‌هاي اجتماعي ارسال مي‌شوند و گيرنده مي‌تواند اين تصاوير معطر را از طريق ابزاري به‌نام Ophone مشاهده كرده و ببويد.

در پاريس، همكاران اين دو مخترع از طريق اسكايپ به ادواردز و فيلد و تماشاچيان اين مراسم پيوسته و تصويري معطر را با رايحه شيريني‌هاي معروف پاريسي، ماكارون، به نيويورك ايميل كردند. زماني كه Ophone در نيويورك اين پيام را دريافت كرد، رايحه‌اي متناسب با آنچه به تصوير پيوست شده بود را در فضا پخش كرد.

به گفته ادواردز،‌ اين ابزار نوعي جديد از تجربيات حسي را به پيام‌هاي موبايلي خواهد افزود. پيام‌هاي معطر كه oNote نام دارند در اپليكيشني به نام oSnap كه ويژه آي‌فون است گنجانده شده‌اند. كاربران با استفاده از اين اپليكيشن مي‌توانند 32 رايحه را با يكديگر تركيب كرده و بيش از 300 هزار رايحه خاص ايجاد كنند.

پیامک معطر

اين 32 رايحه درون هشت تراشه oChips موجود در ابزار oPhone جاسازي شده‌اند، كه مي‌توان آنها را مانند كارتريج چاپگرها تصور كرد. زماني كه ابزار يك oNote دريافت مي‌كند، براساس تركيب عطري كه به پيام متصل شده‌است، رايحه‌اي خاص را منتشر مي‌كند.

هر رايحه 10 ثانيه دوام خواهد داشت و اگر تصوير داراي بيش از يك راياحه باشد، ابزار آنها را به ترتيب در فضا پخش خواهد كرد. اين پيام‌ها را مي‌توان از طريق ايميل و يا شبكه‌هاي اجتماعي ارسال كرد و با كمك دستگاه oPhone مي‌توان آنها را دريافت‌كرد. قيمت اين دستگاه 149 دلار اعلام شده‌است.

کد خبر 262988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha