شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازار شایعات در مورد عرضه آی‌فون جدید به تازگی خیلی داغ شده‌است. بعضی وبلاگ‌ها و سایت‌های خبری ادعا می‌کنند گوشی جدید اپل با نام آی‌فون۶ عرضه می‌شود و بعضی هم می‌گویند این گوشی‌ دارای نمایشگری بزرگتر از آی‌فون ۵S است.

iphonerumors

کسانی که قصد خرید آی‌فون دارند شاید با شنیدن این شایعات که معمولاً خیلی دور از واقعیت هم نیستند، سردرگم شوند که آیا الان به سراغ خرید آی‌فون 5S یا 5C بروند یا منتظر آی‌فون جدید بمانند.

اول بیایید نگاهی به شایعاتی که در مورد نسل جدید آی‌فون در وبلاگ‌ها و سایت‌های فن‌آوری منتشر شده‌است بیاندازیم:

- وب‌سایت 9to5Mac ادعا می‌کند که نمایشگر آی‌فون ۶ دارای ابعاد ۴.۷ اینچی و رزولوشن ۱۷۰۴ در ۹۶۰ پیکسل خواهد بود. ابعاد نمایشگر آی‌فون 5S در حال حاضر ۴ اینچ با رزولوشن ۱۱۳۶ در ۶۴۰ پیکسل است.
- بسیاری از سایت‌های فن‌آوری طرح‌هایی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد آی‌فون جدید دارای طراحی منحنی و بدنه‌ای باریک و نازک است.
- نمایشگر آی‌فون ۶ دارای شیشه زمردی خواهد بود که مقاومت آن در برابر ضربه و خط و خش را افزایش می‌دهد. شرکت اپل با شرکت GT Advanced Technologies قرارداد همکاری برای ساخت شیشه زمردی امضا کرده‌است. البته معلوم نیست که این شیشه‌ها قرار است در ساخت آی‌فون ۶ استفاده شود یا خیر.
- وب‌سایت 9to5Mac باز هم گزارش داده که در ساخت آی‌فون جدید از پردازشگر A8 اپل استفاده می‌شود و این پردازشگر به جای تمرکز برروی سرعت، برق کمتری مصرف می‌کند.

در مورد زمان عرضه آی‌فون جدید هم بعضی گزارش‌ها خبر از عرضه این محصول در اواخر شهریورماه یا اواخر مرداد می‌دهند. به این ترتیب آی‌فون جدید دقیقاً به فاصله یک سال از آی‌فون 5S و 5C انجام می‌شود.

چرا منتظر آی‌فون ۶ بمانیم؟

با فرض اینکه شایعات درست باشند، نمایشگر بزرگتر یعنی فضای بیشتر برای تایپ راحت و لذت بردن از تصاویر. البته بزرگ شدن ابعاد گوشی شاید برای خیلی‌ها خبر خوبی نباشد چون جا دادن آن در جیب دشوارتر می‌شود. اما اکثر کاربران با چند دهم اینچ افزایش سایز گوشی مشکل ندارند و اگر شما هم از آن دسته هستید، توصیه می‌کنیم منتظر آی‌فون ۶ بمانید. البته پردازشگر جدید A8 و مصرف کم باتری آن یکی دیگر از دلایل انتظار برای عرضه آی‌فون ۶ است.

چرا همین الان آی‌فون 5S بخریم؟

برای آن دسته از کاربران که طرفدار گوشی‌های بزرگ نیستند، آی‌فون 5S بهترین گزینه است. این گوشی با پردازشگر ۶۴ بیتی، دوربین قدرتمند و مجموعه بزرگی از اپلیکیشن‌ها یکی از پرطفدارترین گوشی‌های اپل است. در صورت عرضه آی‌فون ۶، قیمت آن هم چند صد دلاری از 5S بیشتر خواهد بود.

از آی‌فون ۵.۵ اینچی چه خبر؟

یک ماه پیش خبرگزاری رویترز گزارش داد که نسخه ۵.۵ اینچی از آی‌فون چند ماه بعد از عرضه آی‌فون ۶ به بازار می‌آید. بعد از مدتی یک وب‌سایت فن‌آوری تایوانی مدعی شد که این گوشی سال ۲۰۱۵ عرضه می‌شود. شایعات در مورد این گوشی خیلی قابل استناد نیست و خبرهای ضد و نقیض زیادی در مورد آن منتشر شده‌است. شرکت اپل نمایشگرهای مختلفی با ابعاد مختلف را فقط برای آزمایش تولید می‌کند و خیلی اوقات هم این نمایشگرها در هیچ محصولی استفاده نمی‌شوند.

قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را بگیرید به این نکته توجه کنید که خیلی از شایعاتی که در چند سال اخیر قبل از انتشار رسمی محصولات اپل منتشر شده‌است، هیچ وقت به واقعیت نپیوسته‌است. برای مثال قبل از عرضه آی‌فون 4S خیلی از سایت‌های فن‌آوری می‌گفتند که اپل قرار است بدنه آی‌فون را شبیه قطره آب طراحی کند و یا یک دکمه Home بزرگ در زیر نمایشگر قرار دهد. البته هیچ کدام از این‌ها به واقعیت نپیوست و آی‌فون 4S خیلی ساده و شبیه به آی‌فون 4 از آب درآمد.

کد خبر 259622
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز