همشهری‌آنلاین: سخنگوی شرکت مخابرات ایران با اشاره به کاهش ۱۹ تومانی تعرفه مکالمات بین شهری و افزایش ۱۳ تومانی تعرفه مکالمات شهری تلفن همراه گفت: وقتی مشترکان بتوانند رفتار خود را تعدیل نمایند، طبیعتا هزینه‎هایشان نیز منطقی خواهد شد.

تسنیم نوشت: داوود زارعیان در پاسخ به شائبه‎های اخیر در خصوص افزایش مبلغ قبوض تلفن‎های همراه، گفت: قبل از تغییر تعرفه‎ها بحث‎ها و گمانه‎زنی‎های بسیاری داشتیم. در گذشته تعرفه‎ی موثر ما حدود 53.5 تومان بود، که منظور از تعرفه‎ی موثر، میانگین تعرفه‎های شهری، بین شهری و جابه‎جایی است. این تعرفه در سال 82 تصویب شده بود و از سال 82 به این طرف این تعرفه‎ها تغییری نکرده بود.

زارعیان گفت: بعد از اعمال تغییرات در تعرفه، قیمت به 57 تومان افزایش یافت. در واقع این بدان معناست که تعرفه‎ی تلفن همراه 4 تومان افزایش یافت که بین همان 5 تا 6 درصد است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران، گفت: اگر بخواهیم از سوی دیگر نگاه کنیم، طبق تعرفه‎ی جدید به ازای یک دقیقه مکالمه‎ی بین شهری 19 تومان نسبت به گذشته مبلغ کمتری دریافت می‎کنیم. در همین حال، به جای یک دقیقه مکالمه‎ی درون شهری 13 تومان اضافه دریافتی داریم. بنابراین بحث اصلی، بحث تعرفه‎ی موثر است که همان حدود 6 درصد است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در ادامه‎ گفت: نگاه به تعرفه‎ها نباید منوط به یک بخش باشد؛ چراکه در تلفن ثابت هم تغییرات به اصطلاح تعرفه‎ای داشتیم و این در حالی است که این تغییرات باعث افزایش درآمد ما نشده است.
زارعیان گفت: در مجموع به طور میانگین می‎توان گفت که اگر شرکت مخابرات بخواهد به صورت یکپارچه تعرفه‎ها را مورد بررسی قرار دهد، میانگین افزایش و یا تغییر در تعرفه‎ها در 10 سال اخیر کمتر از نیم درصد بوده است.

او در پایان گفت: در واقع باید مجموعه امکانات ارتباطی را به صورت یک بسته‎ی واحد مدنظر قرار داد. وقتی این امکانات به صورت بسته‎ای در نظر گرفته شود و مشترکان بتوانند رفتار خود را تعدیل نمایند، طبیعتا هزینه‎هایشان نیز منطقی خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، گفت: در قبوض اخیر، مشترکانی که بیشترین تماس‎هایشان تماس‎های شهری بود تا حدودی میزان افزایش تعرفه‎ی اعلام شده را احساس کردند، اما اگر بخواهیم بحث تغییر در ساختار تعرفه‎ای تلفن ثابت و تغییر رفتار مشترکین را در ماه‎های بعد مورد سنجش قرار دهیم، دیگر چنین احساسی وجود نخواهد داشت.

کد خبر 261904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha