همشهری آنلاین: شرکت اپل روز ۱۲ خرداد مصادف با دوم ژوئن، در کنفرانس جهانی برنامه‌نویسان (WWDC) قرار است محصولات جدیدی را معرفی کند. البته در این مراسم خبری از آی‌فون یا آی‌پد جدید نخواهد بود و تمرکز آن بیشتر برروی محصولات نرم‌افزاری است.

به گزارش سی‌ان‌ان، شرکت اپل تاریخ برگزاری کنفرانس جهانی برنامه‌نویسان خود (WWDC) را دوم ژوئن اعلام کرده‌است. این مراسم به دلیل تخصصی بودن در زمینه نرم‌افزار، بیشتر به رونمایی از محصولاتی نظیر iOS، Mac OSX و نرم‌افزاری تولید شرکت اپل اختصاص دارد. 

یکی از نرم‌افزارهایی که احتمال رونمایی آن در مراسم امسال زیاد است، نسخه آزمایشی شماره ۸ سیستم عامل iOS است. یکی از قابلیت‌های احتمالی این نسخه، Healthbook است که با استفاده از سنسورهای آی‌فون وضعیت سلامت جسمانی کاربر را می‌سنجد. نسخه جدید سیستم عامل Mac OS X نیز به احتمال زیاد رونمایی می‌شود.

در مراسم WWDC سال‌های گذشته، شرکت اپل نمایشگر با وضوح بالای Retina را برای لپ‌تاپ‌های Macbook Pro را رونمایی کرد و به احتمال زیاد امسال لپ‌تاپ Macbook Air نیز به این نمایشگرها مجهز خواهد شد.

کنفرانس برنامه نویسان اپل از ۲ تا ۶ ژوئن پذیرای یک هزار مهندس این شرکت و ۵ هزار برنامه نویس تخصصی iOS و Mac OS X خواهد بود. یکی از اهمیت‌های این مراسم، تبادل اطلاعات متخصصین با یکدیگر است به صورتی که بسیار از فن‌آوری‌های به کار رفته در اپلیکیشن‌های موبایل و یا کامپیوتر شخصی اپل در این مراسم اختراع می‌شوند.

کد خبر 254983
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز