همشهری آنلاین: شرکت اپل در حال آزمایش فن‌آوری‌هایی جدید برای شارژ کردن دستگاه‌های قابل حمل خود از جمله ساعت مچی iWatch است.

iphone induction charge

به گزارش نیویورک تایمز، یکی از مدیران سابق اپل در مصاحبه با این روزنامه گفته این شرکت سال‌هاست در حال بررسی روش‌هایی از جمله شارژ خورشیدی برای دستگاه‌های آی‌فون و آی‌پاد بوده‌است.

این روزنامه در مصاحبه با یک منبع مطلع دیگر از داخل اپل گفته اولین فن‌آوری جدیدی که قرار است اپل از آن برای شارژ دستگاه‌های قابل حمل استفاده کند، شارژ القایی از طریق صفحات القایی است. با این فن‌آوری که در بعضی گوشی‌هایی شرکت نوکیا وجود دارد، می‌توان دستگاه را با قرار دادن برروی یک صفحه مخصوص بدون سیم شارژ کرد.

فن‌آوری دیگری که در اپل برای شارژ دستگاه‌ها مطرح شده شارژ خورشیدی است که بیشترین تمایل برای استفاده از آن وجود دارد ولی به گفته منبع مطلع نیویورک تایمز این فن‌آوری چند سال تا استفاده در دستگاه‌ها فاصله دارد.

ساعت هوشمند iWatch که هنوز خبر رسمی در مورد آن منتشر نشده ولی بسیاری از متخصصان می‌گویند به زودی منتشر می‌شود ممکن است در آینده با شارژ حرکتی نیروی خود را تأمین کند. این فن‌آوری به تازگی توسط اپل در اداره ثبت اختراعات ایالات متحده ثبت شده‌است.

کد خبر 248356
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز