سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان دانشگاه تکنولوژی نانیانگ با همکاری دانشمندان دانشگاه استنفورد موفق به ابداع باطری لیتیومی شده‌اند که می‌توان از آن برای تامین انرژی انواع تجهیزات الکترونیکی استفاده کرد و در عرض دو دقیقه آن را شارژ کرد.

براساس گزارش MBC، اين باطري در مدت زماني بسيار كوتاه‌تر از باطري‌هاي كنوني شارژ مي‌شوند و احتمال اينكه در اثر نوسانات برق دچار انفجار يا آتش‌سوزي شوند نيز بسيار كمتر است.

محققان دانشگاه نانيانگ در سنگاپور براي بهبود عملكرد اين باطري آنود، انتهاي بار منفي باطري، را كه معمولا از جنس گرافيت است را با ژل نانوفيبري دي‌اكسيد تيتانيوم جايگزين كرد. نتيجه اين تغيير شارژ شدن دو دقيقه‌اي باطري بود.

به اين شكل باطري جديد را مي‌توان در عرض چند دقيقه، نه چند ساعت،‌شارژ كرد، هر بيست سال يكبار آن را تعويض كرد و علاوه بر اينها، مواد سازنده اين باطري نيز بسيار قابل دسترس بوده و ساخت آن را تسهيل مي‌كنند.

درحال حاضر گنجايش اين باطري به اندازه باطري‌هاي ليتيومي رايج موجود در بازار نيست، اما محققان در تلاشند حجم باطري را افزايش دهند تا در نهايت ظرف دو سال آينده بتوانند اين تكنولوژي را براي تجهيزات مختلفي، از اسمارت‌فونها گرفته تا ماشين‌هاي برقي، روانه بازار سازند.

کد خبر 274763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha