همشهری آنلاین: شرکت اپل می‌گوید یک رخنه امنیتی در نحوه مدیریت پروتکل SSL سیستم عامل آی‌فون و آی‌پد کشف کرده که می‌تواند ایمیل‌ و سایر تماس‌های اینترنتی کاربران را در معرض سرقت هکرها قرار دهد و با نصب آخرین به‌روزرسانی سیستم عامل iOS برطرف می‌شود.

apple

به گزارش رویترز، وقتی کاربری به شبکه‌های بدون رمز و کدگذاری مکان‌های عمومی متصل می‌شود، هکرها می‌توانند از این طریق اطلاعات رد و بدل شده بین آی‌فون و آی‌پد وی و سایت‌هایی نظیر جی‌میل و فیس‌بوک را ردیابی کنند.

شرکت اپل هنوز نگفته کی و از چه طریق از وجود این رخنه امنیتی مطلع شده‌است. این شرکت روز جمعه برای سیستم عامل iOS یک به‌روزرسانی امنیتی منتشر کرد.

این در حالی‌است که بعضی متخصصان امنیتی خبر از در خطر بودن سیستم عامل Mac OS X و کاربران کامپیوترهای مک داده‌اند. دیمیتری آلپروویچ، مدیر فن‌آوری شرکت امنیت سایبر کراوداسترایک (Crowd Strike) معتقد است مشکل از نحوه پیاده‌سازی پروتکل ارتباط امن یا همان SSL در کلیه سیستم عامل‌های محصول اپل، از جمله iOS و Mac OS X است.

گفتنی‌است اسناد محرمانه‌ای که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد مقامات آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) به طور ۱۰۰ درصد در نفوذ به گوشی‌های آی‌فون موفق بوده‌اند.

کد خبر 250546
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز