همشهری آنلاین: جدیدترین گزارش‌ها حاکی از ضرر ۴۴۵ میلیارد دلاری جرایم سایبر به اقتصاد جهانی و خسارت نزدیک به ۱۶۰ میلیارد دلاری از طریق دزدی اطلاعات و حقوق معنوی به شرکت‌ها و سازمان‌ها دارد.

به گزارش رویترز، گزارش مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل (CSIS) که امروز دوشنبه ۱۹ خرداد منتشر شد نشان می‌دهد که جرایم سایبر یک صنعت روبه رشد است که به تجارت، رقابت و نوآوری در صنایع و خدمات آسیب وارد می‌کند. این گزارش که توسط شرکت امنیت سایبر مک‌آفی پشتیبانی شده‌است ضرر حاصل از فعالیت‌های مجرمانه سایبری را بین ۳۷۵ میلیارد و ۵۷۵ میلیارد دلار تخمین زده‌است.

این مرکز در بیانیه‌ای، جرایم سایبر را یک مالیات بر نو‌آوری نامید که از طریق کاهش سود مخترعان و سرمایه‌گذاران سرعت نوآوری در جهان را کاهش می‌دهد و در کشورهای توسعه یافته برروی نرخ بیکاری نیز تاثیر منفی دارد.

این گزارش ضرر وارد شده به چهار اقتصاد اول دنیا یعنی آمریکا، چین، ژاپن و آلمان را به تنهایی ۲۰۰ میلیارد دلار در سال تخمین زده‌است. همچنین ضرر وارد شده از طریق دزدی اطلاعات شخصی نظیر اطلاعات حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری نزدیک به سالی ۱۵۰ میلیارد دلار است.

در ایالات متحده حدود ۴۰ میلیون نفر، معادل ۱۵ درصد جمعیت کل قربانی سرقت اطلاعات شخصی شده‌اند در حالی که سرقت‌های بزرگ و سازمان‌دهی شده در ترکیه ۵۴ میلیون نفر، در آلمان ۱۶ میلیون نفر و در چین ۲۰ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده‌است.

شرکت مک‌آفی که توسط شرکت اینتل خریداری شده‌است می‌گوید همکاری بین‌المللی در زمینه مبارزه با جرایم سایبر در حال به نتیجه رسیدن است. برای مثال هفته گذشته یکی از بزرگترین گروه‌های جرایم سایبری به نام Gameover Zeus که صدها هزار کامپیوتر در سراسر جهان را آلوده کرده‌اند در پی عملیات پلیسی منهدم شد.

کد خبر 262081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha