دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمریکا برای نخستین بار چین را به صورت رسمی به جاسوسی سایبری متهم و علیه پنج عضو ارتش چین به اتهام حملات هکری به شرکت‌های آمریکایی اعلام جرم کرد.

cyber

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، وزارت دادگستری آمریکا در واشنگتن روز دوشنبه اعلام کرد علیه پنج عضو ارتش چین به اتهام حملات هکری به شرکت‌های آمریکایی اعلام جرم شده است.

شرکت‌های هدف حمله شش شرکت فعال در حوزه‌های برق هسته‌ای، فناوری سولار و فلزات هستند که از جمله آنها می‌توان به یونایتد استیتس استیل، آلکوآ و آلجنی تکنولوجیز اشاره کرد.

نیروگاه USW هم هدف این حملات قرار گرفته است. در همه این موارد، هدف جاسوسی صنعتی بوده است.

این شکواییه بیشتر ماهیت نمادین دارد. در عمل، بنا به این حکم این افراد از سفر به آمریکا یا کشورهای دارای معاهده‌ای برای استرداد افراد تحت تعقیب منع شده اند.

دولت پکن هنوز در این باره موضع گیری نکرده است. بنا به ارزیابی آمریکا، حملات متعدد هکری از مبدا چین به این کشور صورت می‌گیرد.

کارشناسان در این باره اتفاق نظر ندارند که این اعلام جرم تا چه حد می‌تواند اثربخش باشد. اما جیمز لوئیس، کارشناس مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی می‌گوید این اقدام "سیگنالی آشکار" است. برخلاف او، اریک جانسون از دانشگاه واندربیلت ابراز تردید می کند که چنین اقدامی بتواند جلوی چین را بگیرد.

کد خبر 259983
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز