همشهری آنلاین: یک مقام ارشد سعودی گفت اشکال خبررسانی بوسیله آزمایشگا‌ه‌ها و بیمارستان‌ها علت اصلی گزارش نشدن به موقع ۱۱۳ مورد ابتلا به کوروناویروس عامل مرس (MERS-CoV) - شامل ۹۲ مورد مرگ و میر- در این کشور بوده است.

camels۳

به گزارش رویترز طارق مندانی رئیس هیات مشورتی علمی در وزارت بهداشت سعودی گفت ۸۰ مورد عفونت با کوروناویروس در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های دولتی تایید شده بودند، اما آنها این نتایج را به اطلاع وزارت بهداشت نرسانده بودند. کل این موارد اضافی به طور نامعمولی هفته گذشته بوسیله وزارت بهداشت سعودی گزارش شدند و به این ترتیب شمار موارد عفونت با کوروناویروس در این کشور یک شبه تقریبا ۲۰ درصد افزایش یافت.

در همین وزارت بهداشت سعودی پس از دو روز که مورد جدیدی از عفونت باMERS-CoV (کوروناویروس عامل نشانگان تنفسی خاورمیانه) را گزارش نداده بود، روز پنجشنبه ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) یک مورد جدید با عفونت کوروناویروس را در یک مرد ۳۶ ساله در شهر جنوب غربی البهاء گزارش کرد که وضعیت پایداری دارد. به گفته وزارت بهداشت سعودی این مرد از پرسنل بهداشتی نبوده است.

با این مورد جدید، شمار کل موارد گزارش‌شده عفونت با کوروناویروس به ۷۰۱ مورد - شامل ۲۸۷ مورد مرگ- رسید. چهل و شش بیمار هنوز درمان می‌شوند و ۳۶۸ بیمار بهبود یافته‌اند.

همچنین روز پنجشنبه چند گزارش جدید داده‌های بیشتری درباره عفونت با MERS-CoV در شترهای یک‌کوهانه را ارائه دادند. یک گزارش در ژورنال Eurosurveillance جزئیات بیشتری درباره وجود این ویروس در شیر شتر را به دست داده است، و یک بررسی دیگر در همین ژورنال شواهدی را ذکر کرده است که نشان می‌دهد این ویروس یا یک ویروس کاملا مربوط از اوائل دهه ۱۹۹۰ در شترهای عربستان سعودی در گردش بوده است.

کد خبر 262458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha