همشهری آنلاین: همزمان با سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، همایش تقدیر از مادران شهدای گمنام و مفقود‌الاثر با عنوان «مادران چشم به راه» در ۲۲ منطقه تهران برگزار شد.

سالک

به گزارش ایسنا، در یکی از این همایش‌ها که در فرهنگسرای مهر بوستان ولایت برگزار شد، حجت‌الاسلام سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به برکت پدران و مادران شهدا امروزه کشورمان در مسیر پیشرفت در ابعاد مختلف قرار گرفته و مردم در مسیر توحید و ولایت آرمان‌های انقلاب اسلامی را به پیش می‌برند.

وی ادامه داد: شهدا منتخبان خداوند هستند و خداوند پدران و مادران را نگه داشته است تا از آن‌ها الگو بگیریم. اگر بخواهیم شایستگان را به جهان معرفی کنیم همین مادران شهدای گمنام و مفقودالاثر هستند که همواره چشم به در منتظر خبری از فرزندانشان مانده‌اند. البته آن‌ها آنقدر مقاومت دارند که صبر در برابر آن‌ها زانو زده است.

وی ادامه داد: شهیدان رمز انقلاب اسلامی را فهمیدند و به آن عمل کردند و آن حرکت در حول محور ولایت فقیه و وحدت رویه بود. با همین وحدت رویه و پیروی از ولایت چنان درسی به آمریکا دادیم که هنوز هم خودش را بازنیافته است. آینده کشور هم در گرو توجه به همین موارد است و این درسی است که از شهدا به ما رسیده است.

حجت‌الاسلام سالک یادآور شد: امروز باید بدانیم بر سر سفره شهدا نشسته‌ایم و بنابراین باید قدردان باشیم، چون اگر جانفشانی شهدا نبود وضعیت امروز ما بهتر از افغانستان و عراق نبود.

وی گفت: مراقب باشیم که دشمنان قصد دارند جوانان را از دین جدا کنند، چون تنها راه دستیابی به اهداف‌شان را همین می‌دانند. دین اگر نباشد غیرت هم در کار نخواهد بود؛ بنابراین باید برای رسیدن به اهداف انقلاب غیرت دینی جوانان را حفظ کنیم.

در بخش دیگری این همایش رنجبریان مدیر فرهنگی - هنری منطقه 19 تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: امروز اینجا جمع شده‌ایم تا به مادران شهدا بگوییم شما زمانی فرزندان‌تان را برای حفظ دین و تأمین امنیت ما اهدا کردید و ما هم قول می‌دهیم همواره قدردان زحمات شما باشیم.

وی افزود: این مادران صبر را به معنای واقعی درک و به آن عمل کردند، ریشه این نوع صبر در دین نهفته است. وقتی فرزندان خود را در سایه دین تربیت کردند در از دست دادن آن‌ها هم صبر پیشه کردند و خداوند با صابران است.

در ادامه همایش، حجت‌الاسلام قیاس نیز غیرت دینی را مهمترین صفت رزمندگان دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: شهدا بر دفاع مقدس نهایت ولایت‌مداری را نشان دادند و حالا نوبت ماست که راه آن‌ها را ادامه دهیم. راه شهدا راه تضمین اهداف انقلاب اسلامی است، بنابراین باید مواظب باشیم ذره‌ای از این راه منحرف نشویم.

اجرای چند برنامه فرهنگی و تقدیر از مادران شهدای گمنام و مفقودالاثر از دیگر بخش‌های این همایش بود.

کد خبر 262198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha