سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم گرامیداشت مادران شهدای گمنام، با عنوان «مادان چشم به راه» به طور همزمان در فرهنگسراها و تعدادی از مرکز فرهنگی پایتخت با حضور جمعی از مسئولان ارشد کشوری و با قرائت پیام رهبرمعظم انقلاب برگزار شد.

مادران چشم به راه

به گزارش مهر، این مراسم همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان لشگری، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران فرهنگی و شهری و همچنین جمعی از هنرمندان در پایتخت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در فرهنگسرای ارسباران، ضمن قرائت پیام ایشان اظهار داشت: این کلام قرآن است که شهدا نمرده‌اند بلکه در نزد خداوند روزی می یابند. بنابراین شهید یعنی شاهد و کسی که در همه‌ شرایط می‌بیند. پس شما مادران چیزی را از دست نداده‌اید. شما مادران شهدا سرمایه گذاری پاک و سالمی برای روز مبادایتان انجام داده‌اید و این روز مبادا همان روز تغابن در قیامت است.

وی اظهار کرد: این برنامه ابتکار جالبی است. زیرا شاهد تکریم مادران شهدا هستیم. مادران شهدایی که مفقودالاثر هستند. به همین خاطر امیدوارم این مراسم سال‌های آینده در سراسر کشور برگزار شود. تعبیر مادران شهدای گمنام، تعبیر گمنامی نیست زیرا آن‌ها هم بلند آوازه‌اند و هم در آسمان آن‌ها را می‌شناسند و پس هرچه این عزیران تکریم شوند باز هم اندکی از آنچه این مادران تحمل کردند، جبران نمی‌شود. حجت الاسلام گلپایگانی در ادامه خاطراتی از دیدارهای مقام معظم رهبری با خانواده های شهدا را مطرح کرد.

حجت الاسلام شهاب مرادی: زیارت مادران شهدا، زیارت کوه صبر است

حجت الاسلام شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در همایش مادران چشم به راه که در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار شد، گفت: بیش از هر جوانی به شهدا و از بین همه آنان به شهدای گمنام بدهکاریم و از بین بستگان شهدا، نقش هیچ کس مانند مادران شهدا نیست. به همین خاطر زیارت مادران شهدا، زیارت کوه صبر است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما می‌خواستیم به مناسبت روز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) از جوانان تجلیل به عمل آوریم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که بهترین گروه از جوانان که می‌توانیم از آنها تجلیل کنیم شهدای جنگ تحمیلی و بخصوص شهدای گمنام هستند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: هم‌کلامی با مادران شهدا قلب‌هایمان را نرم می‌کند. زیارت مادران شهدا وصف‌ناپذیر است. متاسفانه ما مشکلات اجتماعی متنوعی را در اطراف خود مشاهده می کنیم که حاکی از خشم و تحمل پایین است و در این میان توجه به مادران شهدا می‌تواند آرامش بسیاری را به جامعه ما هدیه دهد.

سردار جزایری: خانواده های شهدا ستون محکم انقلاب اسلامی هستند

سردار مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در فرهنگسرای ارسباران گفت: خانواده شهید یعنی خانواده ایستادن و ما ایستاده‌ایم. انقلاب آمده است که بماند این ستون‌ها را خانواده شهدا محکم و مستحکم می‌کنند. ما نمی دانیم در طول هشت سال دفاع مقدس و سال های بعد از آن بر مادر و پدر و همسر شهید چه گذشته است؟ لیکن خاطره چادر به روی کشیدن مادران برایمان مانده است. مادران ما اینک چون دژ محکم، مستحکم، استوار ایستاده اند. با همه غمناکی ماجرا، درس استقامت به ما داده و می دهند.

وی افزود: ما چه کسی باشیم که درباره شهید و خانواده اش و به خصوص مادران شهدای گمنام چیزی بگوییم. فقط صمیمانه از اقدام خوب و به موقع و به جای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکر می کنم. امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد رهرو شهیدان و امامان باشیم. رهرو امام(ره) و انقلاب اسلامی و حضرت امام خامنه ای باشیم.

مرتضی طلایی: مادران شهدای گمنام شاگردان سربلند مکتب حضرت زینب (س) هستند

مرتضی طلایی «نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران» در فرهنگسرای اشراق، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم گفت: شهر تهران میزبان حدود 900 مادر شهید گمنام است که هنوز چشم به راه فرزندانشان هستند. مادرانی که در تمام سال‌های پس از دفاع مقدس حتی نتوانستند بر مزار شهدای خود گریه کنند چراکه همیشه بازگشت فرزندشان را انتظار می‌کشیدند.

وی ادامه داد: مادران شهدای گمنام شاگردان سربلند مکتب حضرت زینب (س) هستند و به جرات می توان گفت تنها یک مادر شهید گمنام می تواند مظلومیت و حقانیت انقلاب را به جهان نشان دهد.

سردار طلایی مادران شهدای گمنام را اسوه صبر دانست و افزود: ما در شهری زندگی می کنیم که دارای گنجینه های بی بدیل صبر، گذشت و استقامت است و ما باید برای پیشرفت کشور به این فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس تاسی کنیم.

مسجد جامعی: شهدای گمنام، ریشه در اصالت عاشورایی این ملت دارد

مسجد جامعی، گفت: اگر در منطقه میدان بهمن بیشترین تعداد مادر شهدای گمنام را داریم ریشه در اصالت عاشورایی دارد و این عزت ثمره عشق به خاندان اهل بیت است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم تجلیل از مادران شهدای گمنام که در فرهنگسرای بهمن برگزار شد ضمن قرائت پیام رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مردم سرزمین ما همیشه شخصیت‌هایی داشته اند که به دفاع از میهن همت گماشته‌اند، به برکت اسلام در این سرزمین مردم چهره‌های پهلوانی و قهرمانی را در چهره امام علی(ع) دیدند و آیین پهلوانی پیرامون شخصیت بزرگوار این امام همام و فرزندان او شکل گرفت، حضرت علی اکبر(ع) نیز از این خاندان بود.

ایازی: پاسداری از خون شهدا وظیفه ماست

در این مراسم همچنین ایازی "قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی" ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم، گفت: انتظار مادران شهدا پشتیبانی از دین و انقلاب و اسلام است. ما باید پاسدار خون شهدا باشیم ؛ چراکه حفظ این انقلاب و ارزش های آن وظیفه ماست.

ابوترابی‌فرد: امنیت امروز لبنان، عراق و سوریه مرهون مجاهدت‌های دیروز متوسلیان و همرزمان اوست

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی امام علی (ع)، با تاکید بر نقش رزمندگان و شهدای ایران در اقتدار و امنیت منطقه و جهان اسلام اظهار داشت: اگر همت بلند، مبارزات و رشادت سرباز برومند اسلام، فرمانده همیشه جاویدالاثر احمد متوسلیان و دیگر شهدا و رزمندگان و جاویدالاثرها نبود بدون شک امروز شاهد پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی، اقتدار و امنیت لبنان، پیروزی مردم سوریه بر استکبار، شکل گیری استقلال و حکومت مردمی در عراق و کوتاه شدن دست رژیم صهیونیستی و آمریکا از دخالت در امور کشورهای اسلامی نبودیم.

وی که همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز ملی جوان، در جمع خانواده شهدا و ایثارگران، مادران شهدای گمنام منطقه 22 تهران سخن می گفت با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و تحلیل از مقام شامخ مادران شهدای جاویدالاثر ، خطاب به آنان تاکید کرد: شهیدان جوان و برومند شما بر خاک افتادند تا ملت ایران روی پای خود بایستد، آنان رزم آفریدند تا امروز کسی در دنیا جسارت کوچکترین تعرض را به زمین و آسمان ایران نداشته باشد و استقامت آنان، به ملت های ستمدیده فلسطین و لبنان و سوریه و عراق نیز درس مبارزه و استقامت در برابر زور و استکبار آموخت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با قدردانی از اقدام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در برگزاری همزمان یادواره مادران چشم به راه در 22 منطقه تهران، اظهار داشت: عظمت و بزرگی ایثار مادران شهدا با اجر دنیوی قابل جبران نیست چراکه آنان با ارزش ترین گنجینه هستی را به دست آورده اند ، اما تجلیل از آنان به ما راه درست را نشان میدهد و به ما گوشزد می کند که از راه شهدا و مادران و همسران صبور شهدا فاصله نگیریم.

سروری: شهدا هیچگاه از خاطر مردم محو نمی‌شوند

پرویز سروری عضو شورا اسلامی شهر تهران در فرهنگسرای رازی در سخنانی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) از جایگاه شهدا به عنوان زندگان واقعی در جامعه یاد کرد و گفت: بسیاری از رفتگان از خاطر ما فراموش می شوند ولی 35 سال است که شهدای ما رفته اند اما هر سال مردم نسبت نزدیک و قرابت بیشتری به آنها دارند و نکته مهم و اساسی این است که شهدا هیچ گاه از خاطر مردم محو نخواهد شد.

سروری با اشاره به جایگاه شهدا از منظر نگاه عالمی چون علامه حسن زاده افزود: ایشان می فرمایند من سر هر کوچه ای که می رسم و اسم شهدا را می بینم می گویم السلام علیک یا اولیاء الله.

بذرپاش: مدیران فرهنگی ره رفتن به بهشت را برای مردم باز کنند

همچنین مهرداد بذرپاش، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی طی سخنانی ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) گفت: در مراسمی که به بهانه تجلیل از مقام مادران شهدای گمنام برگزار می‌شود سخن گفتن دشوار است.

وی با اشاره به مقام صبر مادران و تجلی محبت و مهربانی خداوند در جلوه مقام مادر گفت: پاداش مادری که بر نیامدن پیکر فرزند شهیدش صبر کرده، مقام والایی است؛ برای معرفی جایگاه صبر مادران شهدای گمنام باید برنامه ریزی داشته باشیم و مدیران فرهنگی ما باید مسیر رفتن به بهشت را برای مردم باز کنند نه بستر سازی برای رفتن مردم به جهنم.

بذرپاش درپایان افزود: ما حق نداریم این ارث رسیده و گران سنگ را ارزان معامله کنیم اگر هم در دنیا با فضاسازی سیاسی معامله کردیم، ولی جواب دادن به مادران شهدا و فرزندان آنها کار ساده ای نیست.

به برکت دعای مادران شهدا پرچم انقلاب اسلامی پایدار مانده است

همچنین امیرخجسته نماینده مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به اینکه صحبت کردن در جمع مادران چشم به راه سخت است، گفت: من مدتی سرپرست بنیاد شهید بودم. یک بار به مادر یکی از شهدای گمنام گفتم چرا شما را برای زیارت مشهد دعوت کردیم، نیامدید. برای سفر بیت الله دعوت کردیم نیامدید. گفت اگر من بروم حسین بیاید و پشت در بماند چه می شود. من همانجا گفتم درود بر شما مادران چشم به راه.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بررسی وضعیت بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان منطقه افزود: ما همراه شهدا بودیم هم در جبهه و هم در 9 سال اسارت. مادران شهدای گمنام زینب کبری (س) الگوی شماست و در این مسیر گلایه هم نمی کنید انشالله خدا از شما قبول کند که به برکت دعای شما پرچم انقلاب اسلامی و نظام اسلامی کشورمان پایدار مانده است. امیدوارم ما بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

شهدا مفقود الاثر موثرترین انسان های دوران

محمود صلاحی، معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در فرهنگسرای اندیشه با ذکر خاطره ای از مادر شهید تهرانی مقدم مقام مادران شهید را گرامی داشت و بابیان اینکه شهدای مفقود الاثر، اثربخش ترین انسان های زمانه خود هستند، نقش مادران این شهدا را قابل تامل و ستودنی دانست.

رحماندوست: دلنوشته های مادران شهدا ارزشمندترین اسناد کشور است

مجتبی رحماندوست «نماینده مجلس شورای اسلامی» در باغ‏موزه هنرهای ایرانی با اجازه از شهدای حاضر و ناظر در جلسه و پدران و مادران حاضر در جلسه اظهار داشت: پیام چشم به راهی شما برای فرزندانتان برای ما این درس را دارد که آقای مسوول قرص باش و ما همه چیز را تحمل کردیم تو پای کار، پای ارزش‏ها محکم باش.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جهانگیر شدن خون شهدا گفت: پیروزی‏ها در منطقه حاصل خون شهدای شماست. از سال‏ها پیش، در کشورهایی مثل سوریه، عراق، لبنان و ... مقاومت حرکت اول را می‏زند، این به خاطر شهدای شماست. امام تازه دارد شناخته می‏شود، خون شهدای شما تازه دارد شناخته می‏شود. تحمل جانبازان تازه دارد، اثر می‏کند. شب‏های حمله، شب شادی ما بود، برای همین، این مجلس نیز در شب ولادت حضرت علی اکبر(ع)، بیشتر باید مجلس شادی باشد. اینجا مادری با فرزندش از روی دل‏نوشته‏اش صحبت کرد. این دل‏نوشته‏های مادران شهدای ما، ارزشمندترین اسناد این کشور است.

شاکری: مدیون مادران شهداییم

مجتبی شاکری، جانباز دفاع مقدس وعضو شورای شهر تهران نیز در فرهنگسرای اخلاق، با بیان اینکه حیثیت ما بسته به نام و وجود مادران شهدا است، گفت: تمام هویت و اصول و ارزش‌های ما مدیون مادران بزرگوار شهداست و به سهم خود به این مادران ادای احترام می‌کنم.

شاکری اظهار داشت: ما در زمانه و موقعیتی قرار داریم که چنین شرایطی در زمان پیامبر و اهل بیت فراهم نبود. حضرت امام خمینی جمله‌ای را بیان داشتند با این مضمون که «مردم زمان ما از امت زمان پیغمبر بالاترند.» شاید اگر چنین سخنی از زبان هرکس دیگر غیر از حضرت امام مطرح می‌شد، به آن تردید می‌کردیم. اما این سخن امامی است که در ابعاد فلسفه، عرفان، سیاست و جایگاه بلند فقاهت و امامت زبانزد است. همین مادران شهدا تراز مادرانی هستند که در این امت حضور دارند. از این مردم کسانی پرچم‌دار بودند که فرزندان خود را برای مبارزه‌ای بزرگ آماده کرده بودند.

حجت‌الاسلام طائب: شهدا با خدا معامله کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب طی سخنانی با بیان اینکه نمی‌شود در دنیا از مادران شهدا و رزمندگان تقدیر کرد، گفت: معامله با خدا ویژگی‌های خاص خود را دارد و بسیار ارزشمند‌تر از معامله در این دنیاست. لذا از آنجا که مادران شهدا با خدا معامله کردند نمی‌توان با هیچ چیز از آنها تقدیر کرد.

وی در بیان جایگاه ویژه همسران و مادران شهدا تصریح کرد: در کربلا زینب(س) بیش از امام حسین(ع) زجر کشید زیرا هر کس شهید شد آن دو دیدند اما یکی را زینب دید که هیچ کس ندید و آن شهید شدن حضرت اباعبدالله(ع) بود.

حجت‌الاسلام طائب با تاکید بر اینکه دنیا جای تقدیر نیست و این مراسم نعمتی است برای ما تا از آن بهره ببریم، افزود: شهدا و رزمندگان ما با خداوند معامله کردند و در این معامله سودی کردند که در این دنیا همانند آن وجود ندارد. زیرا خدا آنچه می‌دهد محدودیت مکانی و زمانی ندارد. معامله خدا در این دنیا نسیه است اما در آن دنیا انسانی که با خدا معامله کرده برنده است نه بازنده.

تجلیل از یک انتظار در خانه موزه شهیدان اقبالی

همچنین دکتر مداحی رییس امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام مراسمی که در خانه موزه شهیدان اقبالی با استقبال اهالی و بانوان منطقه 10 برای تقدیر و تکریم مادران پنج شهید برگزار شد، گفت: زمانی وظیفه ما حفظ مرزهای کشور در برابر تجاوز کنندگان بود که شهدا از عهده آن بر آمدند؛ امروز که کشور در جنگ نیست برای ادامه راه شهدا مقابله با تهاجم فرهنگی، فساد و حفظ ارزشهای اسلامی دینی از وظایف اصلی ما محسوب می‌شود.

حجت الاسلام سالک: مهمترین درس شهدا، ولایت مداری و حفظ اتحاد است

حجت الاسلام سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در فرهنگسرای مهر بوستان ولایت، گفت: به برکت پدران و مادران شهدا امروزه کشورمان در مسیر پیشرفت در ابعاد مختلف قرار گرفته و مردم در مسیر توحید و ولایت آرمان های انقلاب اسلامی را به پیش می برند.

وی ادامه داد: شهدا منتخبان خداوند هستند و خداوند پدران و مادران را نگه داشته است تا از آن ها الگو بگیریم. اگر بخواهیم شایستگان را به جهان معرفی کنیم همین مادران شهدای گمنام و مفقودالاثر هستند که همواره چشم به در منتظر خبری از فرزندانشان مانده اند. البته آن ها آنقدر مقاومت دارند که صبر در برابر آن ها زانو زده است.

وی ادامه داد: شهیدان رمز انقلاب اسلامی را فهمیدند و به آن عمل کردند و آن حرکت در حول محور ولایت فقیه و وحدت رویه بود. با همین وحدت رویه و پیروی از ولایت چنان درسی به آمریکا دادیم که هنوز هم خودش را بازنیافته است. آینده کشور هم در گرو توجه به همین موارد است و این درسی است که از شهدا به ما رسیده است.

نقویان: همه باید گوش به فرمان «رهبر نازنین» باشیم

حجت الاسلام ناصر نقویان مدرس حوزه و دانشگاه در همایش مادران چشم به راه (بزرگداشت مادران شهدای گمنام ) که در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد، اظهار داشت: مادران شهدای گمنام مانند مادر وهب از شهدای کربلا هستند؛ مادر وهب آنچه را در راه خدا داده بود، بازپس نگرفت و مادران شهدای گمنام نیز اینگونه هستند.

وی ادامه داد: اگر کسی عظمت نعمت را درک کند، اعتراف خواهد کرد که بذل جان برای آن می‌ارزد؛ علاوه بر جوانان شهید ما مادران آنها نیز که امروز قدشان زیر بار غم فرزندانشان خمیده است، این نعمت عظیم را درک کرده‌اند.

این کارشناس فرهنگی افزود: حدود 20 سال است که رهبر انقلاب موضوع ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی را فریاد می‌زند ولی عده‌ای خواب هستند و دنبال سه هزار میلیارد و پست و میز و مقام خودشان هستند؛ یکی عمامه‌اش را محکم گرفته است که باد نبرد، فرد دیگری دفتر و دستک و میز و پستش را گرفته است تا باد نبرد. کسی به داد مظلومانه او نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام نقویان ادامه داد: زمانی که شهید و رزمنده می‌رفت، دنبال این نبود که فلان پسر من امتیاز بگیرد؛ ماهیانه 300 تومان به رزمندگان حقوق می‌دادند. چه نادان هستند کسانی که می‌گویند هرچه این کشور دارد، به مادران شهدا می‌دهند. من شنیدم در ویتنام یک جانباز ویتنامی که با امریکا جنگیده بود، اگر بخواهد با ویلچر خود از این طرف خیایان به طرف دیگری برود، تمام ماشین‌ها به احترامش می‌ایستند. ولی وقتی دیدم که در دانشکده‌ای یکی از رزمندگان به شهادت رسیده بود، یکی از جانبازان با ویلچرش می‌خواست در این مراسم شرکت کند، به دلیل اینکه این مکان شیب داشت، این جانباز با تمام انرژی که در دستانش خلاصه شده بود، آن را با پاهایش حل می‌داد تا برای مراسم دوست شهیدش شرکت کند، جگرم سوخت.

وی با اشاره به مشکلات کشور گفت: امروز مشکلات زیادی در کشور داریم، سالی که امسال رهبری آن را به نام اقتصاد و فرهنگ نام نهادند، مهمترین نامی است که به این سال‌ها گذاشتند و اگر اقتصاد و فرهنگ حل شود، تمام مشکلات ما حل می‌شود. الآن خانواده‌ایی هستند که مشکل مالی ندارند بلکه مشکل حالی دارند چراکه بچه‌هایشان در کنترل اخلاق، ادب و پاکی نیستند.

وی در پایان یادآور شد: مسئولان، مجلس و هیئت دولت ما اگر می‌خواهند ایرانی سربلند داشته باشیم، باید این پیام‌ها را به جان بخرند و گوش به فرمان نازنینی باشیم که از عمق جان فریاد می‌کشند و خودش از خیل جانبازان است و ایستاده است و همه را به ایستادگی دعوت می‌کند و آن کسی نیست جز رهبر نازنینی که این بچه‌ها در زمان امام (ره) دور او می‌گشتند و امروز هم تمام انسان‌های فهمیده، انتقادی اگر هست، در جای خود لازم است و واجب است ولی یادمان باشد که باید این آرمان‌ها را با گوشت و پوستمان حفظ کنیم؛ به امید روزی که ایرانی با کمترین مشکل و با افتخار داشته باشیم و بگوییم من ایرانی مسلمان هستم.

حجت الاسلام تقوی: مسئولان بدانند پایه‌های صندلی‌شان روی موج سرخ خون شهدا استوار است

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: مادران شهدا سند مظلومیتی انقلاب و نظام اسلامی هستند باید قدر آنها را بدانیم و مسئولان نیز بدانند پایه‌های صندلی‌شان روی موج سرخ و گرم شهدا اسوار است که در میدان‌های جنگ حماسه آفریدند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، در فرهنگسرای کار گفت: ما در روزی قرار داریم که با نام فرزند سالار شهید کربلا مزین و منور شده است. یعنی بار معنایی و مفهومی این روز دو چندان است و به یاد آن عزیزانی خواهیم بود که در میدان جهاد و مبارزه و در راه خدا رفتند و حرف خدا را بر زبان جاری کردند. به یاد مادرانی هستیم که چشم به راه عزیزانشان دارند.

وی ادامه داد: خانواده شهدا جوانان بسیاری را تقدیم این انقلاب کردند. مادران شهدا معلم معلمانند و فرزندانشان مجاهدان فی سبیل الله بودند. کشور اگر افتخاری دارد به برکت این شهدا و خانواده‌های آنهاست. مادران شهدا سند مظلومیت انقلاب و نظام ما هستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: هر خانواده شهیدی مایه برکت محل زندگی خود است. ما باید قدر آنها را بدانیم مسئولان هم باید بدانند پایه‌های صندلی‌هایشان روی موج سرخ و گرم خون شهدا استوار است که در میدان‌های جنگ حماسه آفریدند. وقتی خمپاره‌ای منفجر می‌شد صدای الله اکبر رزمندگان خمپاره‌ها و خون‌پاره‌ها را در هم گره می‌زد.

مراسم «مادران چشم به راه» در فرهنگسراهای ملل، امام(ره)، ابن‌سینا، ارسباران، آفتاب، اشراق، هنگام، فردوس، معرفت، سرو، شفق، اندیشه، گلستان، کار، رویش، عطار، رازی، فناوری اطلاعات، شهر، امید، اخلاق، خاوران، بهمن، بهاران، خاتم، مهر، ولا، تهرانسر، باغ‌موزه هنر ایرانی، موزه امام علی(ع)، فرهنگسرای قرآن، فرهنگسرای انقلاب، و فرهنگسرای رضوان برگزار شد.

کد خبر 262213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha