همشهری آنلاین: همزمان با سالگرد ولادت امام سجاد (ع) و ایام ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، پیکر‌های پاک دو شهید گمنام پس از خوانده شدن پیام مقام معظم رهبری در دانشگاه الزهرا (س) تشییع و تدفین شدند.

شهید گمنام

به گزارش ایسنا، پیکرهای پاک این دو شهید گمنام که یکی از آن‌ها 27 و دیگری 40 ساله بودند و در عملیات خیبر (منطقه‌ی عملیاتی مجنون) پیدا شدند، از مقابل مسجدجامع دانشگاه علوم پزشکی تا دانشگاه الزهرا (س) با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان تشییع شدند.

پس از اقامه‌ی نماز میت توسط حجت‌الاسلام محمدیان - نماینده‌ی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها - پیکرهای این دو شهید به خاک سپرده شدند.

حجت‌الاسلام محمدیان پس از خواندن پیام مقام معظم رهبری به‌مناسبت تدفین این دو شهید هشت سال دفاع مقدس، گفت: این دو شهید در ایام بسیار خاصی تشییع و تدفین می‌شوند، چراکه ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، امام سجاد (ع) و همچنین ایام ارتحال امام خمینی (ره) است.

او یادآوری کرد: شهدا همواره پیش‌رو، پیش‌گام و در خط نخست مبارزه با دشمن بودند. آن‌ها برای کشور استقلال، آزادی و آزادگی را آوردند. امروز نیز محیط‌های دانشگاهی با اهداف شهدا تناسب دارند، چون دانشگاه تلاش می‌کند تا دانشجویان در راستای حفظ استقلال میهن گام بردارند و به آرمان‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران جامه‌ی عمل بپوشانند.

محمدیان ادامه داد: این شهدا که در دانشگاه‌ الزهرا (س) خاکسپاری می‌شوند، این پیام را دارند که دانشگاهیان باید همواره در خط نخست فعالیت‌ها قرار داشته باشند و برای حفظ دستاوردهای کشور فعالیت کنند.

وی یادآوری کرد: شهدا در دوران دفاع مقدس، بدون خستگی برای ارتقا و رقم زدن ارزش‌های کشور فعالیت کردند. امروز نیز ما باید با نگاه به افق‌هایی که آن‌ها برای‌مان ترسیم کرده‌اند، گام برداریم و در تحقق اهداف آن‌ها تلاش کنیم. امیدوارم دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) بهره‌ی لازم را در حوزه‌های علمی، سیاسی و فرهنگی از برکت وجود این دو شهید ببرند.

در بخش دیگر این مراسم، دکتر هاشمی - معاون فرهنگی وزارت علوم و تحقیقات - در سخنانی گفت: شهدا برای ما راه دین و اسلام را ترسیم کرده‌اند. آن‌ها برای کشور نماد مقاومت و ایستادگی هستند، چراکه با عقلانیت، شناخت و آگاهی، این راه را برگزیدند. از همین رو، نباید تصور کنیم که شهدا دیگر حضور ندارند، چون همواره نام و یادشان منشأ اثر در کشور خواهد بود.

کد خبر 261491
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha