دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

گروه بورس: آخرین اطلاعاتی که مدیران بورس و سازمان خصوصی‌سازی در اختیار خبرگزاری‌ها قرار داده‌اند، نشان می‌دهد باید تابستان داغی را در جریان عرضه سهام دولتی به انتظار بنشینیم.

در نخستین تحول، اعلام شده، سیاست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) درباره عرضه سهام فولاد خوزستان چهارشنبه تعیین می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت بورس، پس از بازنشستگی عباس وردی‌نژاد و انتخاب سید محمد رضا نجم‌السادات به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت، برنامه‌های عرضه سهام شرکت فولاد خوزستان تغییر کرده است. علی اصغر مشهدی‌زاده معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد خوزستان با اعلام این خبر گفت: در نشستی که چهارشنبه 20 تیر با حضور ایرج اکبریه معاون ایمیدرو  برگزار می‌شود، درباره برنامه‌ها و سیاست‌های عرضه سهام فولاد خوزستان تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: از مجموعه اطلاعاتی که پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار از ما خواسته بود، تنها پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 1386 باقی مانده که با توجه به عملکرد سه ماهه شرکت چشم‌انداز جدیدی در این باره ارائه خواهیم کرد.

مشهدی‌زاده خاطرنشان کرد: پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 1386  نیز پس از اظهار نظر حسابرس و تا دو هفته آینده به شرکت بورس تحویل داده می‌شود تا اطلاعات لازم برای پذیرش شرکت تکمیل شود.

مشتری ایرانی

دیروز همچنین معاون سازمان خصوصی‌سازی پس از مدت‌ها بحث درباره عرضه بین‌المللی سهام فولاد گفت: برای مزایده بلوکی و بین‌المللی سهام فولاد مبارکه مذاکره با یک مشتری ایرانی از روزهای گذشته آغاز شده است.

مهدی عقدایی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: با توجه به صدور مجوز هیات عالی واگذاری برای مزایده بلوکی حداقل 30 و حداکثر 50 درصدی شرکت فولاد مبارکه، بازاریابی فروش این سهم در روز‌های گذشته با یک خریدار ایرانی آغاز شده است. برخی منابع از تمایل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) برای خرید حداقل 30 درصد از سهام فولاد مبارکه خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش با توجه به برگزاری مجمع سالانه فولاد مبارکه که 31 تیرماه برگزار می‌شود نمایندگان شستا در مجمع حاضر خواهند بود تا آخرین وضعیت این شرکت را بررسی کنند.

از طرف دیگر در شرایطی که  معاون سازمان خصوصی‌سازی از نامعلوم بودن عرضه سهام سیمان دشتستان خبر داده، مدیرعامل شرکت بورس تاکید کرده، عرضه 5 درصد سهام این شرکت روز یکشنبه 24 تیر ماه انجام می‌شود.

علی رحمانی گفت: با توجه به بازاریابی‌های انجام شده، روز یکشنبه مورخ 24 تیر ماه قطعاً تا سقف 5 درصد از سهام شرکت سیمان دشتستان در تالار فرعی معاملات عرضه خواهد شد.

وی گفت: در روز عرضه سهام با توجه به تقاضاهای موجود و قیمت‌های پیشنهادی تصمیم گرفته خواهد شد که  آیا تمام 5 درصد سهم سیمان دشتستان را عرضه کنیم یا کمتر.

وی ادامه داد: بازاریابی‌ برای فروش مقداری از سهام این شرکت انجام شده و با کمک دیگران زمینه‌های بازاریابی و عرضه این سهم بیشتر فراهم خواهد شد.

این اظهارات در حالی بیان شده که معاون سازمان خصوصی‌سازی روز جمعه از عدم موفقیت در بازاریابی و عرضه شدن سهام سیمان دشتستان خبر داده بود و عنوان کرده بود که با نامعلوم شدن زمان عرضه این شرکت، سهام فولاد خوزستان زودتر از موعد عرضه خواهد شد.

سهام بانک‌ها

از سوی دیگر، سازمان بازرسی کل کشور در اجرای برنامه بازرسی‌های مستمر سال جاری خود به نحوه خصوصی‌سازی بانک‌ها و اقدامات انجام شده در این مورد نظارت می‌کند.

سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: در این بررسی‌ها که با استقرار بازرسان در بانک مرکزی صورت خواهد گرفت، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در خصوص توسعه بخش غیردولتی در نظام بانکداری، بررسی خواهد شد.

کد خبر 26140

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز