همشهری آنلاین: معاون بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: اسناد حماسه‌های پیشکسوتان امداد و بهداشت در دفاع مقدس باید ثبت و ضبط شود.

اخوان

به گزارش ایسنا، سردار اخوان که در سومین گردهمایی امداد، بهداشت و درمان دفاع مقدس ویژه گرامیداشت عملیات بیت‌المقدس در تالار خلیج فارس باغ‌موزه دفاع مقدس تهران سخن می‌گفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس گفت: حماسه‌های جامعه پزشکی در این عملیات آنقدر گسترده است که با برگزاری یک همایش نمی‌توان آن‌ها را بازگو کرد.

وی افزود: هر یک از پیشکسوتان بهداشت و درمان که در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند، اقدامات ماندگاری در امر خدمت‌رسانی به مجروحان به یادگار گذاشتند که هر کدام می‌تواند تبدیل به اسناد مکتوب، صوتی و تصویری شود که آیندگان به آن‌ها و تاریخ دفاع مقدس افتخار کنند.

وی به ضرورت ایجاد انسجام بین نیروهای بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: باید حماسه‌های آن دوران این پیشکسوتان برای الگودهی به نسل جدید ثبت و مستندسازی شود.

سردار اخوان با اشاره به کمبود شدید اطلاعات از حضور خادمان بهداشت و درمان در دفاع مقدس گفت: حال که بستر کار فراهم شده است، باید هر کسی خاطرات و تجربیات خود را از آن دوران سراسر حماسه و معنویت بازگو کند تا بدین ترتیب نقش همه خادمان مشخص شود. در این راستا هم همه تکلیف داریم و اگر قصد جلب رضایت شهدا را داریم باید به این تکلیف خودمان عمل کنیم.

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه ادامه داد: شاید به نظر افراد یک خاطره ارزش زیادی نداشته باشد، اما زمانی که خاطرات در یکجا جمع می‌شوند اثرات زیادی برجای می‌گذارند.

سردار اخوان اظهار کرد: در راستای عمل به همین تکلیف 10 کارگروه مختلف متشکل از صاحب‌نظران و پیشکسوتان بهداشت و درمان تشکیل شده است تا خاطرات را ثبت و ضبط کنند.

وی همچنین گفت: از آنجایی که این همایش را متعلق به خادمان بهداشت و درمان عملیات بیت‌المقدس می‌دانیم، از مقامات زیادی دعوت نکردیم.

سردار اخوان همچنین ضمن تشریح اقدامات 10 کارگروه یاد شده گفت: در این زمینه 1000 نفر از پیشکسوتان بهداشت و درمان را شناسایی کرده‌ایم و این کار ادامه دارد. حدود 3532 نفر از این پیشکسوتان در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند و 25 هزار و 716 نفر مجروح را پیشیبانی کردند. همچنین در کل 52 بیمارستان، 844 پست امدادی و 220 اورژانس را شناسایی کرده‌ایم که از این تعداد 15 اورژانس در عملیات بیت‌المقدس فعالیت داشتند.

وی گفت: به این نتیجه رسیده‌ایم که دبیرخانه فعالی برای این همایش ایجاد کنیم تا کارها پیشرفت سریع‌تری داشته باشند.

سردار اخوان در پایان گفت: یکی از افتخارات بهداشت و درمان در جنگ این است که در هشت سال جنگ حتی یک نفر هم به بیماری کزاز مبتلا نشد.

کد خبر 260952
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز