همشهری آنلاین: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در زمینه ساخت و گسترش یادمان‌های شاخص این استان در سال جاری توضیح داد.

یادمان‌های دفاع‌مقدس

به گزارش ایسنا سرهنگ محمدی در جمع خبرنگاران به فعالیت‌های انجام شده در زمینه توسعه یادمان‌های استان اشاره کرد و یکی از مهمترین این پروژه‌ها را یادمان شهدای گیلانغرب اعلام کرد.

وی افزود: این یادمان در مساحتی حدود 5000 متر اجرایی و پیش‌بینی می‌شود در بازه زمانی 18ماهه به بهره‌برداری برسد.اعتبار مورد نیاز این پروژه تامین شده است. برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز ساخت یادمان شهدای گیلانغرب 9 میلیارد تومان است و پروژه شامل مصلای بزرگ گیلانغرب، دفتر فرهنگی و ... می‌شود.

مجله  آشنایی با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (۱۳۵۹-۱۳۶۷)مجله آشنایی با زندگینامه شهدای دفاع مقدس

محمدی در ادامه از در دست اقدام بودن پروژه گسترش یادمان مرصاد خبر داد و افزود: این پروژه شامل سالن همایش، مجتمع خدماتی فرهنگی و فضای فرهنگی و... خواهد بود.

به گفته محمدی بودجه مورد نیاز این پروژه تامین شده و از ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی ساخت یادمان حرم شهدای گمنام سومار را از دیگر پروژه ها عنوان و خاطرنشان کرد: قرارداد مربوط به این پروژه منعقد شده و کارهای اجرایی آن در روزهای آینده آغاز می‌شود.این پروژه تا زمان برپایی کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 98000 شهید استان کرمانشاه که در مهر ماه سال جاری در کرمانشاه برگزار می‌شود، به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین از در دست اقدام بودن عملیات اجرایی ساخت دو پروژه حرم شهدای گمنام اسلام‌آباد غرب و شهرستان قصرشیرین خبر داد.

محمدی در خصوص آخرین وضعیت پارک موزه دفاع مقدس کرمانشاه هم گفت: در این راستا اقداماتی صورت گرفته و جلساتی نیز تشکیل شده و بر اساس پیشنهادات مطرح شده مقرر شده تا این پارک موزه در پارک شرقی ساخته شود که این موضوع در شورای شهر در حال پیگیری است.

کد خبر 261113
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز