همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت: حفظ آثار و افتخارات دفاع مقدس و معرفی آن به جامعه، نیازمند انسجام و جدیت بیشتری از سوی مسئولان است.

محمدی ری­ شهری

به گزارش ایسنا، آیت الله محمدی ری­ شهری روز شنبه در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با وی افزود:فعالیت در راستای حفظ و گسترش آثار دفاع مقدس، کار مهم و مقدسی است. برخی کشورها با وجود اینکه حتی یک درصد از شرایط ما را در جنگ نداشته‌اند، در زمینه ثبت حماسه نبرد خود و انتقال به نسل‌های آینده، کارهای فاخر و ماندگاری انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت معرفی حماسه انقلاب و دفاع مقدس به نسل‌های جامعه ابراز داشت: علاوه بر اینکه لازم است در هر شهری نقش و آثار حضور مردم آن شهر در دوران انقلاب و دفاع مقدس، در معرض دید عموم گذاشته شود، آثار ملی این دو حماسه بزرگ نیز بایستی در سطح ملی و جهانی معرفی شود.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به گذشت ربع قرن از پایان جنگ، گفت: همتی مضاعف می‌طلبد که این همه آثار و افتخاراتی که از آن دوران وجود دارد، قبل از آنکه از بین برود، جمع‌آوری شود.

وی اقداماتی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته را لازم ولی ناکافی دانست و افزود: اگر الان هم در سطوح و لایه‌های جامعه جستجو کنید، موارد ارزشمند بسیاری مربوط به آن دوران را می‌توانید بیابید.

آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه آثار و گنجینه ارزشمند دفاع مقدس باید تا قرن‌ها در معرض دید عموم قرار گیرد،بر ضرورت برنامه‌ریزی و حرکت اصولی در این زمینه تاکید کرد و افزود: کشورهای دیگر از ارزش‌های نداشته خود در بالاترین سطح و بهترین کیفیت دفاع کرد و آن را معرفی می‌کنند و ضرورت دارد ما در زمینه اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت منسجم‌تر و با جدیت بیشتری عمل کنیم.

وی ایجاد جذابیت در معرفی حماسه دفاع مقدس را شرط لازم برای پذیرش و ماندگاری آن در ذهن نسل جوان دانست و با استقبال از ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه قرآن و حدیث، گفت: ضرورت دارد اساتید نسبت به ایجاد جذابیت در ارائه این درس، اهتمام کافی داشته باشند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث همچنین رتبه بالای کشوری این دانشگاه در بین دانشگاه‌های سراسر کشور را یادآور شد و آمادگی کامل این دانشگاه را برای ارائه درس "آشنایی با دفاع مقدس" در دوره کارشناسی اعلام کرد.

در ابتدای این دیدار، سرهنگ پاسدار احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، گزارش اجمالی از اقدامات این بنیاد را در راستای حفظ آثار مربوط به حماسه دفاع مقدس در سطح استان، ارائه داد.

کد خبر 261108
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز