همشهری آنلاین: عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران در کمیسیون اعلام کرد که مذاکرات ایران با ۱+۵ شکست نخورده است و این گفتگوها همچنان ادامه خواهد داشت.

حجت‌الله خدایی سوری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خانه ملت با اشاره به حضور عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور در جلسه این کمیسیون ، گفت: یکی از موضوعات امروز(28اردیبهشت) کمیسیون امنیت ملی، بررسی مذاکرات وین بوده است که عباس عراقچی به همین منظور در کمیسیون حضور یافت.

نماینده سلسله و دلفان با بیان اینکه عراقچی در این نشست جزئیات مذاکرات وین را تشریح کرد، گفت: عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با 1+5  اعلام کرد که در برخی از مسائل با 1+5 به نتیجه نرسیدیم ولی پیگیر هستیم که در فازهای بعدی گام‌های خوبی در توافق هسته‌ای داشته باشیم.

خدایی سوری با بیان اینکه عراقچی اعلام کرد که اختلافات ما با 1+5 در برخی موارد زیاد است، تصریح کرد: طبق گفته عراقچی تفاهم در هر موضوعی فعلا مقدور نیست و 26 الی 30 خردادماه دور بعدی مذاکرات انجام خواهد شد ولی در این فاصله امکان دارد مذاکرات غیر رسمی نیز صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه عراقچی در جلسه کمیسیون اعلام کرد که مذاکرات شکست نخورده است، افزود: عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با 1+5 اعلام کرد که مذاکرات مراحل خود را ادامه می‌دهد ولی هرچه جلوتر می‌رویم  سخت‌تر خواهد شد و ما امیدواریم که تا 30 تیرماه به توافق برسیم ولی اگر این توافق حاصل نشود کار سخت‌تر خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضا کمیسیون نیز در این جلسه نظرات خود را پیرامون مذاکرات هسته‌ای و الزاماتی که تیم مذاکره‌کننده کشورمان باید رعایت کنند را ارائه کردند.

کد خبر 259881
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز