همشهری آنلاین: در همایش «دلاوران دلواپس» در اصفهان گفته شد: امروز نگران هستیم؛ اما اینبار نگرانی ما جدید است؛ چراکه معتقدیم رهبری پنج شرط اصلی و خط قرمز را در توافقات پیش‌ روی تیم مذاکره کننده قرار دادند و این تیم در وین پای این پنج شرط ایستاد اما ما نگرانیم که نکند تیم مذاکره کننده متزلزل شود و در برابر این پنج شرط پا پس بکشد.

همایش دلواپسیم

همایش «دلاوران دلواپس» با حضور حمیدرسایی نماینده مردم تهران، حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان، عدنان زادهوش از اعضای شورای شهر اصفهان، محمد حسین رامشت رییس سابق دانشگاه اصفهان در این شهر برگزار شد.

به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید رسایی نماینده مردم تهران طی سخنانی در این همایش گفت: تا به امروز ما نگران توافقات تیم مذاکره کننده بودیم و در واقع ما دلواپس توافق ژنو بودیم، توافق نامه‌ای مبهم و با الفاظ کش‌دار و توافقی که با آنان دشمنان خود را خوشحال کردیم و همین موارد دلواپسی ما را نسبت به تیم هسته‌ای افزایش داده بود.

وی در عین حال افزود: اما امروز ما نگرانی‌مان کمتر شده است، برخی نگرانی‌شان افزایش یافته است؛ چراکه خوشبختانه در توافق وین حق مردم روی میز گذاشته شد و همه چیز تغییر کرد، اگر امروز توافق وین شکست می‌خورد به دلیل این است که توافق ژنو لرزان بسته شده است؛ چراکه ژنو همه‌اش به ضرر ایران بود و نفع دشمن در آن دیده شده بود ما گفتیم و کسی قبول نکرد.

وی تاکید کرد: امروز هم نگران هستیم؛ اما اینبار نگرانی ما جدید است؛ چراکه معتقدیم رهبری پنج شرط اصلی و خط قرمز را در توافقات پیش‌ روی تیم مذاکره کننده قرار دادند و این تیم در وین پای این پنج شرط ایستاد اما ما نگرانیم که نکند تیم مذاکره کننده متزلزل شود و در برابر این پنج شرط پا پس بکشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از نحوه صدور مجوز برای این همایش تصریح کرد: من نمی‌دانم چرا مسولان نگران بودند که پس از تهران دومین همایش در اصفهان برگزار شود؛ زیرا نگرانند پس از تهران و اصفهان همه شهرها چنین مجالسی برگزار کنند. برخی از توسعه این مجالس بیزارند.

وی خطاب به استانداران کشور گفت: استانداران از دلاوران حمایت کنند این افرادی که مجالسی اینچنین ایجاد می‌کنند دلاورند؛ چراکه مدت‌ها تلاش می‌کنند تا این مراسم‌ها برگزار شود و ناگهان آن را در دست‌انداز برگزار نشدن نیاندازید.

وی خطاب به تیم مذاکره کننده نیز گفت: مردم آماده‌اند تا از شما حمایت کنند، اما اگر خطوط قرمز را رعایت نکنید نقدتان می‌کنیم و دلواپسی‌ها را پرشورتر برگزار می‌کنیم.

نماینده مردم تهران با انتقاد از رییس‌جمهور نیز گفت: مدت‌هاست ما را کم سواد، حسود، افراطی، چپاولگر و همسو با اسرائیل می‌نامند، اما بدانید عده‌ای به اسم ایستادگی نیامده‌اند جیب مردم را خالی کنند، بلکه آمده‌اند ایستادگی کنند تا توافق‌نامه‌ای ننگین مثل ژنو تصویب نشود؛ چراکه اگر ما دلواپسان نبودیم ژنو تاکنون تصویب شده بود.

وی با بیان این‌که «ما کسی نیستیم که از کدخدا بترسیم»، افزود: ما در دنیا کدخدا نداریم؛ فقط یک خدا داریم. بس تیم مذاکره کننده مواظب باشید دل‌های‌تان در مذاکره سقوط نکند و بدانید سیستم‌های دفاعی ما تجهیزات نظامی و موشک‌ها نیست سیستم دفاعی ما شهادت و شهادت‌طلبی است. از موشک‌ها نترسید.

وی خطاب به تیم مذاکره کننده و قوه مجریه گفت: 1+ 5 جامعه جهانی نیستند، در پای میز مذاکره با عکس شهدای هسته‌ای حاضر شوید. آقای ظریف ما نمی‌دانیم شما در زمان جنگ چه می‌کردید ولی در آمریکا بودید، اما ما در ایران برای این خاک و برای حق خود خون‌ها ریختیم.

این عضو جبه پایداری اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده‌اند ما به طرف‌های مقابل خوشبین نیستیم اما رییس‌جمهور دم از خوشبینی می‌زنند آقای روحانی ما چنین چیزهایی را تحمل نمی‌کنیم، شما بدانید ما اعتقاد داریم همان‌طور که خدا خرمشهر را آزاد کرد سانتریفیوژ‌ها را هم آزاد می‌کند.

وی با بیان این‌که «مذاکرات در دو حالت می‌تواند محرمانه باشد»، اظهار کرد: حالت اول این است که ما محرمانه تصمیم می‌گیریم تا دشمن نفهمد که ژنو اصلا این‌گونه نبود؛ چراکه دشمن یک طرف قضیه است. دوم این‌که زمانی شما یک کاری کرده‌اید که دوست ندارید دوستان‌تان بفهمند چون مطمئنید که ناراحت می‌شوند و ژنو دقیقا مورد دوم بود؛ چراکه تیم مذاکره کننده بد عمل کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران در 24 خرداد به کسی رای داده‌اند که می‌خواست با روش جدید با تحریم‌ها مقابله کند و به مردم قول داد هم سانتریفیوژها می‌چرخند هم چرخ کارخانه‌ها و ما امروز اعلام می‌کنیم تیم مذاکره کننده پای میز باید حقوق مردم ایران را همانند ما دلواپسان مهم جلوه دهد.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان در مجلس نیز طی سخنانی اظهار کرد: اصطلاح برد - برد را می‌توانستیم در هشت سال جنگ تحمیلی هم به کار ببریم و جنگ را سریع خاتمه دهیم، اما رزمندگان پای اعتقادشان ایستادند و جنگیدند و پس گرفتند آن‌چه میخواستند به زور از ما بگیرند، امروز هم ما در بین دو موضوع مهم اسلام ناب محمدی و اسلام ناب آمریکایی هستیم پس دولت باید بداند که بر روی لبه تیغ حرکت کرده و باید حواسش را جمع کند.

وی با اشاره به این‌که «ما انقلابی هستیم نه دیپلمات» ادامه داد: آقای ظریف قول دادند تا فرهنگ ناب اسلامی در توافقات جدی گرفته شود و ایشان گفتند مراقبند که کشور زیر سلطه کشوری نرود و ایشان باید بداند که کشور ما کشوری امت محور است نه ملت محور.

وی تاکید کرد: آقای روحانی باید متوجه باشد که قانون اساسی ما قانونی امت محور است نه ملت محور پس سخنانی از جمله این‌که به زور نمی‌توان کسی را به بهشت فرستاد یا این‌که نباید در زندگی مردم دخالت کرد، صحبت‌هایی است که با این اصل نمی‌خواند و ایشان بدانند ما آمده‌ایم تا جلوی جهنمی شدن عده‌ای را بگیریم.

 نماینده اصفهان در مجلس معتقد است: متاسفانه روحیه اشرافی‌گری در جامعه در حال بازسازی است و ما دلواپسیم، ما از وزارت ارشاد دلواپسیم و باید این نگرانی‌ها درک شود مردم اجازه دادند ساکتین فتنه بازگردند و توبه کنند، اما آن‌ها احساس می‌کنند می‌توانند ختم انقلاب را رقم بزنند.

وی ابراز عقیده کرد: کشور با یک شیب ملایمی به سمتی غربی شدن در حال حرکت است و باید هوشیار بود؛ چراکه این کشور با شهادت به این جا رسیده است، کسانی که در غرب تحصیل کرده‌اند به خود و اطرافیان نگاه نکنند و بیدار باشند تا مردم آن‌ها را از خواب بیدار نکنند.

به گزارش ایسنا، ناصر نوبری دیپلمات دولت‌های نهم و دهم نیز گفت: معتقدیم رهبری پنج خط قرمز برای توافق هسته‌ای تعیین کرده‌اند و همه مسولان نظام بر روی این پنج اصل زوم کرده‌اند و دولت و تیم مذاکره کننده نیز باید بدانند که نه تنها دلواپسان بلکه همه مردم این پنج مورد را در نظر دارند.

وی گفت: ما دلواپسان مشکل را درست تشخیص دادیم که تیم مذاکره کننده پس از وین تازه به ما پیوسته است، ما تذکر دادیم اما کسی گوش نکرد اگر از همان ابتدا گوش شنوا بود توافق نامه ژنو که سندی است که مداخلات آمریکا را در ایران قانونی می‌کند شکل نمی‌گرفت و این دردسر ادامه دارد پس نباید از دلواپسی خود اندکی کم کنیم.

وی به رفتار 1+5 در قبال ایران اشاره کرد و افزود: آن‌ها می‌خواهند از روش «راه بینداز و جابنداز» استفاده کنند و با این کار می‌خواهند تیم ما را خسته کنند تا همه چیز به نفع خودشان تمام شود، استراتژی دوم آن‌ها این است که به مرگ بگیرند تا ما به تب راضی شویم. پس باید دلواپس بود. آن‌ها می‌گویند از 10 موشک شما فقط یکی را آزمایش می‌کنیم و ما خواهیم گفت به به پس با 9 تای دیگر کاری ندارند این همان تب است.

این دیپلمات دولت قبل اظهار کرد: این اصطلاح جدید که تحت عنوان گریز هسته‌ای پیش روی ما گذاشته‌اند، اصطلاحی است که با زبان ساده یعنی این‌که کلا برنامه هسته‌ای ایران تعطیل شود که این کار کاسب‌های تحریم‌های آمریکا علیه ایران را چه در داخل و چه در خارج خوشحال می‌کند. برخی کاسب‌های داخلی می‌خواهند با آزاد شدن پول‌ها از تحریم خود را قوی کنند تا انتخابات مجلس را به نفع خود تمام کنند، اما من به اصلاح‌طلبان توصیه می‌کنم به جای نگاه کردن به دست آمریکا پشت تیم مذاکره کننده بایستند؛ چراکه این تیم تیم شماست تیم دولت برآمده از شماست و شما هم بیایید پشت پنج خواسته رهبری بایستیم تا صدای ملت یکی شود.

 

کد خبر 260564
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز