همشهری آنلاین: مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب لایحه بودجه دفاعی آمریکا ضمن حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی مفادی را درباره‌ی وضع شرایط جدید برای مذاکرات هسته‌یی آمریکا با ایران تعیین کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه تایمز آو اسراییل، لابی صهیونیستی آیپک در بیانیه‌ای با استقبال از لایحه‌ بودجه دفاعی آمریکا که بخش مهمی از آن به سیستم دفاع موشکی اسراییل اختصاص یافته، ادعا کرد قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا، سه اصل مهم سیاست‌های این کشور در قبال ایران را تقویت کرده است که عبارتند از : دیپلماسی سخت برای نابودی زیر بنای سلاح ‌های هسته‌ای ایران، اعمال تحریم‌های سنگین و گزینه معتبر جنگ.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شورای ملی آمریکایی‌های ایرانی تبار قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا که اخیرا در کنگره آمریکا به تصویب رسید حاوی مفادی است که در آن از باراک اوباما خواسته شده برای توافق جامع هسته‌ای با ایران این برنامه را به طور کلی نابود کند، به حمایت ایران از تروریسم پایان دهد و حتی از این کشور بخواهد برخی از تسلیحات هسته‌ا‌ی‌اش را از بین ببرد. داگ لامبورن که یک جمهوری خواه است در ابتدا این لایحه را طراحی کرده بود که در آن خط قرمزهای توافق نهایی با ایران که در بالا آمده تعیین شده است.

این لایحه برای دولت اوبا غیر الزام آور است اما تناقض‌های زیادی با متن توافق ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 که آمریکا یکی از آنهاست دارند. این لایحه به این دلیل که فاقد ضمانت اجرایی است با اکثریت آرا یعنی موافقت 325 نماینده به تصویب رسید.

در این لایحه آمده است: سیاست آمریکا این است که تمامی اقدامات لازم جهت اطمینان از توانایی اسراییل برای دفع تهدیدها علیه موجودیت خودش به طورمستقل را بکار گیرد.

 

کد خبر 260392
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز