همشهری آنلاین: یک مقام ارشد آمریکایی گفت: اقدام جمهوری‌خواهان برای دادن اختیار به کنگره برای تصمیم‌گیری در مورد توافق با ایران، این مذاکرات را تضعیف خواهد کرد.

یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت که اقدام جمهوری‌خواهان مذاکرات برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران را تضییع و اختیارات رئیس جمهور برای مذاکره با کشورهای خارجی را محدود می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه هاآرتص، سناتور جان کروکر طرحی را به عنوان متمم قانونی قانون همکاری استراتژیک اسرائیل آمریکا پیشنهاد داده است که براساس آن کنگره می‌تواند خرف آخر را در مورد هرگونه توافق دولت آمریکا با ایران بزند و آن را رد کند. از این‌رو سناتور باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا تهدید کرده است در صورت تصویب این طرح کل لایحه‌ای را که این متهم قانونی در آن گنجانده شده است لغو خواهد کرد.

این مقام آمریکایی گفت که ما نمی‌توانیم 535 مذاکره کننده داشته باشیم و چنین اقدامی اختیارات رئیس جمهور را محدود می‌کند.

دولت اوباما شب گذشته در مقام مخالفت با این متمم قانونی برآمد و اعلام کرد با طرح سناتور کروکر برای افزودن متمم قانونی به قانون همکاری استراتژیک اسرائیل آمریکا که مورد حمایت لابی صهیونیستی آیپک است کاملا مخالف است چون به کنگره اختیارات مستقیم می‌دهد تا هرگونه توافق هسته‌ای با تهران را تایید یا رد کند.

کد خبر 260160
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز