همشهری آنلاین: یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ به سرپرستی حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه و استفان کلمنت، دستیار رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته جاری برگزار می‌شود.

این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تایید برگزاری مذاکرات کارشناسی و فنی میان ایران و 1+5 در هفته جاری اعلام کرد که این مذاکرات هم زمان با برگزاری نشست فصلی شورای حکام در وین برگزار می شود.

بعد از آخرین مذاکرات ایران و 1+5 در وین که 26 تا 29 اردیبهشت برگزار شد، این اولین مذاکرات کارشناسی است که در سطح هیات های کارشناسی و فنی ایران و 1+5 برگزار می شود.

در عین حال حمید بعیدی نژاد و استفان کلمنت هفته گذشته در حاشیه دیدار ظریف و اشتون در استانبول نیز با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

 ظریف و اشتون برای جلو بردن مذاکرات هسته ای و رسیدن به راه حلی برای اختلاف نظرهای موجود 5 و 6 خرداد در استانبول دیدار کردند.

سید عباس عراقچی که در مذاکرات دو روزه اشتون و ظریف نیز حضور داشت، مذاکرات را "مفید و طولانی" خواند و گفت: در این مذاکرات توافق شد در صورت نیاز برای ادامه رایزنی‌ها در دو سطح فنی و سیاسی تا پیش از دور بعدی مذاکرات که قرار است 26 تا 30 خرداد در وین انجام شود، گفت‌وگوهایی انجام شود.

مذاکرات ایران و 1+5 در مرحله نگارش متن توافق جامع با موانعی روبه رو شد که دو طرف سعی دارند تا قبل از مذاکرات بعدی در اواخر خرداد ماه این موانع را به حداقل برسانند تا نگارش متن را هر چه سریعتر آغاز کنند.

کد خبر 261068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز